Avatar billede ecpower Nybegynder
19. maj 2009 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trigge ekstraordinær kørsel af planlagt opgave

Hej
Er der nogen der kender en metode til at trigge ekstra kørsel af en planlagt opgave. Den planlagte kørsel er en relativ komplex *.bat fil der kører noget synkronisering mellem forskellige databaser og afvikles hver 12. time. Jeg har brug for at kunne sende en komando fra en klientpc eller en applikation der under særlige omstændigheder trigger jobbet til en ekstra kørsel. Er der nogen der har en ide?

mhv. Karl Henrik
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:43 #1
du kan altid "højre klikke" på den planlagte kørsel, og så vælge "kør nu".
19. maj 2009 - 17:49 #2
... ligger det 'job' på en speciel PC/Server ell. lign. ?
Eller lokalt ?
Avatar billede ecpower Nybegynder
20. maj 2009 - 08:23 #3
Jobbet ligger på en WIN2003 server. Det jeg gerne vil er at kunne trigge jobbet til at køre fra en anden pc eller server på samme subnet / samme windows domæne. Hvis jeg kan starte det fra en komandolinje fra en anden pc, kan jeg jo også starte det fra en applikation.
21. juni 2009 - 17:51 #4
(Næsten glemt denne - har du fundet noget trix siden da ?)
Avatar billede ecpower Nybegynder
25. juni 2009 - 11:19 #5
Der findes en komando der skulle kunne gøre det,men jeg har ikke fået det til at virke. I stedet synkroniserer vi tiden på serverne 2 gange i døgnet og afvikler jobbene på tid således at vi sikrer det første job har kørt før det andet osv. Det virker fint.

mvh KH