Avatar billede Hawkeyed Nybegynder
19. maj 2009 - 12:29 Der er 1 løsning

Kan ikke logge på ftp ved remote desktop af en virtuel maskine

Jeg sidder med min bærbar, som godt kan forbinde til ftp serveren.

Jeg vil gerne bruge php coder til at rette filerne, men den trial version jeg har på min bærbar er udløbet.

Derfor går jeg på en virtuel maskine (kører i hyper-v) på vores server, over remote desktop. Der ligger nemlig en registreret udgave af php coder.

Problemet er så at den virtuelle maskine ikke vil forbinde til ftp. Den får hele tiden timeout.

Har forsøgt at slå antivirus og firewall fra, ingen effekt.

Ftp serveren er hos Addnet.dk

Nogen der kan hjælpe?

på forhånd tak.
Avatar billede Hawkeyed Nybegynder
18. juni 2009 - 13:59 #1
Jeg tror ikke problemet kan løses med de oplysninger jeg har givet.

Jeg har stadig ikke fundet svaret på hvorfor det ikke virker gennem routeren i form af vores lokale server, for det er sådan de fysiske computere er sat op og der virker ftp fint :S. Derudover havde de virtuelle maskiner netforbindelse og kunne åbne hjemmesider, bare ikke forbinde til ftp servere.

Men problemet er løst nu. Ved at de virtuelle maskiner fik adgang til den anden netport på den lokale server, nemlig den port som vender udaf. Dermed har de direkte adgang til bygningens netværk og altså ikke gennem serveren først. Nu kan de forbinde til ftp servere.

Som sagt, jeg ved stadig ikke hvad der går galt når det går gennem serveren, men nu behøver jeg heller ikke vide det (vil dog gerne vide det hvis der er nogen der har ide :)).