Avatar billede suthesan Nybegynder
18. maj 2009 - 22:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer klikker af sig selv

Hej derude

Jeg købte for et par uger siden en splinterny Dell, desværre med Vista, og det første virkelig, virkelig provokerende problem er dukket op. Faktisk så provokerende, at jeg bliver nødt til at skrive lige nu fra min anden laptop.

Af en eller anden grund begyndte den for noget tid siden at klikke af sig selv. Den højreklikker konstant, og selvom jeg har prøvet at slette alle flytbare muse-drivere, så har det ikke hjulpet. I øvrigt er jeg sommetider ikke i stand til at trykke på noget som helst, den fryser nærmest, hvor det eneste der hjælper er lige at trykke ctrl + alt + dlt, og så tilbage igen. Men så hjælper det også kun lige i 2 sec.

Problemet er ret irriterende, da jeg ikke engang kan bruge computeren når den konstant højreklikker sig ind på alt muligt, og det virker som om det for små perioder går væk, men når det først vender tilbage, bliver det der i timevis.

Har ikke den ringeste anelse om hvad problemet skyldes, og ville derfor høre om nogen af Jer nogensinde har hørt om noget lignende? Har jeg nemlig ikkke, og håber derfor I kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 23:18 #1
Det lyder som en ordentlig gang malware... Prøv at formattere og geninstallere systemet (husk backup). Desuden er en firewall (og sund fornuft på nettet) en god ting :)
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
18. maj 2009 - 23:19 #2
Det lyder bestemt som en løs forbindelse i kontakte til højre musetast.

Prøv at hente en linux live CD f.ekst Knoppix eller Ubuntu og boot op på den. Det ændrer ikke noget på din harddisk og er kun for at teste. Hvis den stadig højreklikker umotiveret så har du en hardwarefejl og den skal til reparation.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 23:44 #3
#2
Ja, det var sgu en god idé.

Og for lige at uddybe det: Download et Linux-image, brænd det til en cd og boot fra cd'en. Lad være at installere Linux på maskinen, men kør det i stedet direkte fra cd'en.
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. maj 2009 - 23:54 #4
Jeg vil også sige at det lyder som en løs forbindelse. Du kan få en tekniker til at løse det for dig.
Avatar billede draco999 Nybegynder
19. maj 2009 - 12:46 #5
Hvis den er så ny ville jeg smide den tilbage til Dell og få en ny
Det er da klart at foretrække.
Jeg fik også en deffekt PC fra Dell (bærbar) den blev udskiftet med det samme, hvor jeg fik en som ikke var skæv :)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:53 #6
#5
Så er der bare risikoen for at få en grynet skærm...
http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1G1GGLQ_DAXX249&q=dell+laptop+grainy+screen&btnG=Search

Ved ombytningen af skærmen på min XPS M1530 fik jeg en grynet. Det er ikke så slemt, som alle går og påstår, men det kan vel også variere - og hvis du er meget perfektionestisk, vil det nok være at foretrække at lade Dell sende en teknikker ud (til din privatadresse) - så fikser han museknapperne og intet andet.
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 17:16 #7
hov det her er meget old, jeg closer den :), jeg kan ikke huske hvordan jeg løste problemet.