Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 13:56 Der er 26 kommentarer

Hvor meget skal jeg give for alt det her?

Hey alle :)
Jeg skal ud og have lavet nogle ting i forbindelse med et nyt firma vi er ved at få startet op :)

1. Jeg skal have lavet et logo som allerede er designet, det skal bare laves i et prof program. Det er et simpelt logo med 2 bogstaver der dog vender hver sin vej. Hvor meget skal jeg budgettere med her?

2. En Super enkel hjemmeside. Hjemmesiden skal indeholde et login system og 5 menu punkter. hjemmesiden skal kun være tilgængelig for ansatte i vores firma. Det skal være lavet i noget CMS Så admin kan rette i det. Ude i højre side skal der så være en slags menu hvor de ansatte kan tilmelde sig kurser, Events, og andre arrangementer..

Hvis i kender en der hurtigt kan sætte et logo sammen med enkelt og ville tjene en lille skilling så send mig en besked :)
Avatar billede j3ppah Novice
18. maj 2009 - 14:25 #1
500 kr til logo.

5000 kr. til siden vil jeg skyde på. hvis det skal laves professionelt, men stadig simpelt.

Du kan da prøve at forklare lidt om hvordan logo'et skal se ud, så kan jeg da prøve at lave noget.
Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 14:40 #2
Okai Mange tak for svaret.. Det var også Ca. Det pris leje jeg havde regnet med det lå i :)
Jeg kan lige prøve og ligge billedet ud på nettet af logoet jeg havde overvejet, og så må du meget gerne komme med et forslag :)
Avatar billede netro Nybegynder
18. maj 2009 - 14:42 #3
Ca. 40.000 - ved mindre du finder et færdigt system du kan leje.
Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 14:51 #4
40.000 og 5.000 Der er rimelig stor forskel ;)
Hvorfor mener du det ville koste 40.000? For mig at se er det en meget simpel side at skulle sætte op?
Avatar billede j3ppah Novice
18. maj 2009 - 14:52 #5
40000 ??? ja så er det sku noget professionelt du får, altså regn med omkring 5000 måske lidt mere, hvis det bare skal være en lille side, uden de vilde funktioner osv. og lad være med at få et kæmpe firma til at lave det...
Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 15:04 #6
Præcis.. Har heller ikek tænkt mig at få store firmaer til det, vil hellere støtte et mindre firma i denne krisetid :)

Som sagt det der skal være på siden er, et login system.. 5 Top-menu punkter. En menu i højre side hvor de kan tilmelde sig events.

De 5 menu punkter skal være:
*Events - Mulighed for admin at tilføje nye events med et lille billede/plakat af eventet..
*Billeder - Også mulighed for admin at uploade billeder fra events osv..
*Kontakt - En simpel kontakt formular der vidersender mail..
*Rangliste - Måske det mest komplekse, Admin skal have mulighed for at gå ind og give de ansatte stjerne, som en bonus. Her skal man kunne se hvor mange stjerne de forskellige har :)
*Info - Simpel tekst med hvem vi er og bonus ordninger :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. maj 2009 - 15:21 #7
Hvornår lære danskerne " MAN FÅR HVAD MAN BETALER FOR "
Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 15:25 #8
Det er da helt korrekt.
Men hvad mener du da det vil koste at få sat op?
Avatar billede netro Nybegynder
18. maj 2009 - 15:33 #9
Du kan jo prøve at skrive en detaljeret kravspecifikation og indhente nogle uforpligtende tilbud. Jeg tror, du får meget ret forskellige beløb - og resultater!
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 16:06 #10
Du kan prøve at kontakte mig på mail leo@leol.dk så kan jeg give dig en god billig pris.. :-)

Leo
Dope Corp.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. maj 2009 - 16:09 #11
Som jeg har sagt før lær det man får hvad man betaler for, vil du have det billigt skal du ikke regne med den køre 200 km/t ...

Vil du have noget som funker og som der kan udvikles på i takt med din forretning så betalt lidt mere det vil du ikke fortryde.

Good luck
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. maj 2009 - 16:12 #12
Lige en tilføjelse:

Jeg tror næppe alle eksperterne har behov for at sidde i et gratis forum for at få opgaver:)
Avatar billede draco999 Nybegynder
18. maj 2009 - 16:22 #13
Jeg syntes 5000 kr virker RET så billigt for et så velfungernde CMS system.

De fleste firmaer tager jo omkring 500 til 700 kr. -->PR. SIDE<-
Du skal have 5 sider det er så omkring 2500 mindst.

Ud over det skal du så have Rating, Gallery og meget mere.
Jeg tænker omkring de 10.000 kr lyder som mere passende.

Hvis det var så simpelt ville du vel også lave det selv :)
Avatar billede mrnbm Nybegynder
18. maj 2009 - 17:24 #14
Jeg vil prøve og poste et logo+Tekst som jeg har snakket om skulle laves :)
http://img222.imageshack.us/img222/4269/gorgeousforslag1.jpg
Det er noget i den stil jeg leder efter, dog er det noget jeg lavede hurtigt i paint..

Skriftype er Sylfaen
Logoet i bunden er et G og C hvro C´et vender omvendt. Er der nogen der vil lege med det og komme med forslag?
Avatar billede j3ppah Novice
19. maj 2009 - 10:01 #15
kigger lige på det når jeg kommer hjem, men hvilken stil havde du tænkt dig det skulle være i? bare helt stilrent? kommer jo lidt an på hvordan resten af siden bliver holdt i stil.
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. maj 2009 - 11:00 #16
Hold da helt op!!!

Skal en side både virke et godt stykke ud i fremtiden og rent designmæssigt også holde på den lange bane får man INTET for 5000,-!!!

De 5000,- vil være spild af penge da skidtet højst sandsynligt skal laves om alligevel når/hvis ejeren af hjemmesiden bliver klogere!
Avatar billede j3ppah Novice
20. maj 2009 - 11:07 #17
Som han selv sagde skulle det være ens uper enkelt side, uden de vilde funktioner.

Hvilket vil sige at JA, hvis det skal blive noget større skal der smides en del felre penge i.
Avatar billede netro Nybegynder
20. maj 2009 - 13:03 #18
Nu er kravspecifikationen ret løst defineret, men jeg ser i hvertfald:

Login
Brugeroprettelse/redigering
Redigering af sider med html-editor
Sider til visning af kurser, events etc.
Tilmelding til diverse
Deltagerlister hvor personer kan fjernes
Ranglister hvor der kan gives/fjernes stjerner
Kontaktformular
Galleriadministration
Visning af billeder i gallerier

Det er ren, kedelig basisfunktionalitet. Dertil kommer så grafisk design/layout, ekstrafeatures som fx overbooking-tjek, bekræftelsesmails, thumbnail-generering, slideshow, glemt password, sitemap, SEO, og alt det man lige kommer i tanker om undervejs.

Slutteligt en masse kommunikation via tlf. og mail, bestilling/opsætning af webhotel/database, rettelser, test mv.

Kan ikke forestille mig hvem i DK, der ville lave det for 5.000 (eller 10.000 for den sags skyld).
Avatar billede draco999 Nybegynder
20. maj 2009 - 14:37 #19
@Netro.
Nej et stort firma ville tage meget mere end 10k for det, men der findes jo også små studerende osv som kunne tage denne sag og der tror jeg godt man ville kunne få en aftale til omkring 10k, hvis det blev aftalt som et fritids arbejde.
dvs arbejde når personen havde tid.
Avatar billede justrace Novice
20. maj 2009 - 15:05 #20
Ja ja, der ligger såmænd tusindvis af gratis ting som kan bruges på nettet. Det karæver bare lidt tilretning, så er du kørende.
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. maj 2009 - 19:22 #21
Når de "små studerende" tager sig af det får man ofte det her som resultat: www.mablewood.com ... Check lige koden ;-)
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. maj 2009 - 19:23 #22
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. maj 2009 - 19:25 #23
Oooog vi prøver igen;-) www.maplewooddesign.com
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. maj 2009 - 19:25 #24
... Vist ikke lige min dag :-)
Avatar billede justrace Novice
21. maj 2009 - 20:55 #25
??
Avatar billede netro Nybegynder
25. maj 2009 - 09:30 #26
Som studerende ville jeg sikkert have lavet det for 20k.