Avatar billede lovschal Nybegynder
17. maj 2009 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boot problem med grafikkort (ASUS EAH3850 X2 1GB)!!

Hej

Jeg har lige sat det ovennævnte grafikkort i min PC (FU/SI) og når jeg så installerer driverne til kortet vil den pludselig ikke boot helt op. Da det var XP på den kom den til windowslogoet med baren der kører nedenunder og den kører lidt og så fryser den. Så nu har jeg prøvet at installere Vista Ultimate og der kommer den ca lige så langt men der går skærmen bare i sort på det sted og så sker der ikke mere.

Jeg har prøvet at hente nye drivere fra både Asus og fra Ati og der er ingen forskel.

hvis jeg booter i fejlsikret tilstand booter den fint og det gøre den også uden driver!

Bundkortet er et Gigabyte GA-8S649MF med en P4 3,2 GHz processor og 2 GB ram.

Jeg har også for en sikkerhed skyld opgraderet bios på bundkortet.

Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke????

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2009 - 19:53 #1
Det lyder som om psu ikke kan trække kortet!

Hvilken Fujitsu Siemens maskine er der tale om?
Avatar billede lovschal Nybegynder
18. maj 2009 - 20:55 #2
det er en Scaleo ? fra 2006. men der er skiftet psu i den. der sidder en 350W silent-udgave lige nu, men det kunne jo godt være det var det som var problemet!

Vil det da komme til udtryk på den måde?

Jeg kan vel prøve at sætteen ekstra psu på inden jeg køber en ny?!
Det er jo bare at kortslutte ben 3 og 4 på MB-stikket så tænder psu'en jo.

Prøver lige og så hører du nærmere.
Avatar billede lovschal Nybegynder
26. maj 2009 - 21:58 #3
Hmmm! Pis!

Nu har jeg lige fået en helt ny 600w psu og satten den til med glæde i sindet, men det var hurtigt overstået!!

Hvad kan der være galt?? skal der en endnu større psu til eller hvad??

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Til info så er der 4 sata diske, 2 dvd brændere, pci-kort med ekstra usb-porte eller erder ikke noget ud over MB og Cpu.

Hvor meget kan det trække??
Det kørte jo fint inden jeg satte grafikkortet i på en 350w psu og ja jeg ved godt det trækker meget dette kort men vel ikke så meget!
Avatar billede lovschal Nybegynder
17. september 2011 - 17:00 #4
lukker