Avatar billede anncaroll Nybegynder
17. maj 2009 - 17:02 Der er 5 kommentarer

HJÆLP! Min pc vil ikke vise mine billeder

Hej

Jeg har overført billeder til min bærbare computer. Da jeg havde overført billederne så jeg dem  igennem og besluttede at jeg ville inddele mappen med billeder yderligere. Jeg lagde derfor nogle af billederne ind i en ny mappe, men da jeg havde gjort dette ville computeren ikke vise billederne hverken som store ikoner eller med Windows Billed - og faxfremviser. Når jeg forsøger at få vist billederne i Windows Billede - og faxfremviser skriver computeren "der er ikke noget eksempel".
Jeg tænkte, at jeg så ville brænde billederne overpå en CD og så prøve, at se om jeg kunne se dem på computeren på arbejdet i morgen, men jeg kan ikke kopiere filerne. Når jeg forsøger dette skriver computeren "det er ikke muligt at kopiere IMG-2677: Adgang nægtet. Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug". Det er ligegyldigt om jeg tager den ene eller den anden fil, den siger det samme ved alle billederne. Jeg ved, at disken ikke er fuld og jeg ved også at filen ikke er skrivebeskyttet, det har jeg tjekket.

Jeg tænker, at der må være sket noget med filerne da jeg lagde dem over i den nye mappe for kunne jo godt se dem før. Billederne har filstørrelser fra ca. 3,5MB til 5MB.

Hvordan kan jeg løse dette problem? Kan man gendanne filerne fra kortet på kameraet selvom jeg har slettet dem herpå eller er filerne gået tabt?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da disse billeder er uerstattelige for mig.

Venlig hilsen
Ann
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2009 - 17:12 #1
Prøv om du kan se dem med dette fremragende freeware program.
http://www.faststone.org/download.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2009 - 17:13 #2
Ps. Det er den øverste:FastStone Image Viewer 3.8
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2009 - 17:16 #3
Du kan da sagtens gendanne dine billeder og overvej også om du ikke lige skulle kigge lidt på et eller andet billedbehandlings program, billeder der fylder 5 Mb. kan næsten bruges til vægmalerier
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2009 - 17:39 #4
Hvis du får brug for at omdanne formatet i store grupper.
http://www.formatoz.com/
Avatar billede AndresKaasgaard Nybegynder
08. juni 2009 - 21:05 #5
Hej Ann
Jeg har nogen gange oplevet at pc'en pludselig af en eller anden grund ikke kan genkende formattet. Så gør jeg det at jeg højreklikker på billedet, vælger "åbn med" og evt vælger et billedredigeringsprogram. Det er lykkedes mig at hente "tabte" billeder frem på den måde. Når billedet først er i redigeringsprogrammet, så kan man blot vælge "gem som" og gemme den som en ny fil.
Håber det virker?
Hilsen Andres