Avatar billede ha-wes Nybegynder
17. maj 2009 - 11:25 Der er 6 kommentarer

Fanenavn vises i celle

Hej Experter

Jeg har et regneark med mange faner, og disse fanenavne skal stå i celle P1 på den pågældene fane.

Efter at have forsøgt med jkrons funktion forslag i http://www.eksperten.dk/spm/817876, samt med noget =indirekte som foreslået i nogle andre tråde, så smider jeg nu håndklædet i ringen, for intet virker :-(

Hjælp ønskes ..... meget!

NB. Jeg har en version 2003.
Avatar billede excelent Ekspert
17. maj 2009 - 13:01 #1
Nu skriver du ikke hvor kæden hopper af så mulighederne er jo mange
Har du fx sat Makro sikkerhed til mellem eller lav ?
Avatar billede excelent Ekspert
17. maj 2009 - 13:10 #2
Du kan fx også finde arknavn med følgende formel
Projektmappen skal dog være gemt min 1 gang.

=MIDT(CELLE("filnavn");FIND("]";CELLE("filnavn"))+1;100)
Avatar billede ha-wes Nybegynder
18. maj 2009 - 09:55 #3
Makrosikkerhed er sat til mellem.

Jeg har prøvet med din formel og får #VÆRDI! som resultat.

Jeg har indsat filnavn, men skal jeg også skrive noget andet ved "]"?
Avatar billede ha-wes Nybegynder
18. maj 2009 - 10:21 #4
Jeg kunne godt tænke mig at få jkrons funktion til at virke, så her er hvad jeg har prøvet:

Følgende er skrevet i VBA:
Function Arknavn()
    Arknavn = ActiveSheet.Name
End Function

Jeg har prøvet at skrive funktionen under ThisWorkbook og i celle P1 =Arknavn()

Jeg har prøvet at skrive funktionen under det pågældende ark og i celle P1 =Arknavn()

Og så har jeg skrevet funktionen begge steder, men samme resultat alle 3 gange: #NAVN?

Hvor hopper kæden af?
Avatar billede excelent Ekspert
18. maj 2009 - 15:21 #5
jkrons kode skal ind i et almindelig modul
ALT+F11, vælg Module i menuen Insert
indsæt koden der

Du skal ikke skrive filnavnet i formlen, sæt den ind som jeg har skrevet den
Jeg går ud fra det er en dansk version du har
Avatar billede ha-wes Nybegynder
19. maj 2009 - 21:33 #6
Jeg vil prøve de ting du har foreslået, men det bliver desværre først den 25. jeg vender retur.