Avatar billede livse9 Nybegynder
15. maj 2009 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Safari - hvordan blokerer jeg hjemmeside?

Hej

Jeg vil gerne blokere 3-4 hjemmesider så jeg ikke kan gå på dem (uden at skulle ind og ændre indstillinger i hvert fald), kan jeg det? Jeg er ikke computerhaj, så jeg vil være glad for udførlig vejledning :)

Venlig hilsen
Liv
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2009 - 12:41 #1
Hvis du editerer i din HOSTS fil, kan du blokerer for hjemmesider i alle browsere en gang for alle.

Du finder din hostsfil i c:/windows/drivers/etc og filen editeres i notepad. Du kan læse hvordan i denne guide

http://www.eksperten.dk/guide/1269

Under punktet "gør lidt ekstra ud af tingene"
Avatar billede livse9 Nybegynder
16. maj 2009 - 12:52 #2
Hovsa, jeg har glemt at skrive at det er en Mac jeg har - så kan jeg ikke det du forslår vel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2009 - 13:02 #3
Det tror jeg faktisk du kan. Der skulle være en HOSTS filen i etc biblioteket ogsåpå en MAC
Avatar billede oddj0b Nybegynder
23. november 2009 - 10:27 #4
Som bufferzone skriver er det helt korrekt at hosts filen ligger under etc, men det er ikke sådan lige at komme til den. Dog er der en måde hvor du undgår mødet med terminalen. Hvis du bruger "Gå" i menulinien mens finder er aktiv så kan du "gå til mappe". Det skal du gøre og skrive /etc i feltet. Din finder skulle nu gerne vise etc mappen, hvor din hosts fil ligger, du kan så bare ctrl klikke på filen og vælge TekstEdit.
Det lyder som om du kender proceduren herfra.

Ellers kan du også prøve dette link: http://www.mactricksandtips.com/2009/02/editing-a-macs-hosts-file.html
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 14:39 #5
hvordan åbner man hosts, min spør hvilket pogram jeg vil åbne i?