Avatar billede drenriza Nybegynder
15. maj 2009 - 16:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Apache2.2

Jeg har installeret apache2.2 på en bærbar jeg har. Formålet er at jeg ville have min bærbar med apache til at vise en html side jeg har lavet. Men jeg kan slet ikke huske hvordan man sætter apache op til det. Nogen der kender en guide? til hvor man kan læse sig frem til det.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2009 - 17:23 #1
Jeg plejer at kunne tilrette httpd.conf udelukkende ud fra hjaelpeteksten i denne.

I noedsfald er detaljeret docs tilagengelig paa:
  http://httpd.apache.org/docs/2.2/.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. maj 2009 - 17:23 #2
Hej

Det letteste ville nok være at installere XAMPP (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html).

Du downloader bare installationsfilen og starter installationen - efter installationen er du køreklar med Apache, PHP, MySQL og mailserver installeret og sat op.

Derudover kan du tænde/slukke/indstille de forskellige komponenter i XAMPP Control Panel så du slipper for besværlig opsætning.

Det virker bare, og kører på Mac OSX, Windows og Linux.
Avatar billede erle Nybegynder
15. maj 2009 - 18:51 #3
Prøv: www.apacheguide.org. Guiden er simple og der er kun de mest nødvendige ting, de viser dig.
Avatar billede drenriza Nybegynder
16. maj 2009 - 16:27 #4
Tak for alle svarne. Men mit enghtlig spøglsmål er stadig ubesvaret.

Når apache server ER installeret, hvor skal jeg så ligge mine html filer så jeg kan få servicen til at vise dem på internettet.
Avatar billede drenriza Nybegynder
16. maj 2009 - 16:42 #5
Jeg er også på jagt efter et gratis domæne navn. For mange år siden da jeg havde en hjemmeside med apache server. Havde jeg et domæne navn (gratis) hos www.navn-kick.ass.??.??. Dem kan jeg ikke finde men hvis en klokke skulle ringe for en så er det om at sige til:).

Eller hvis nogen kender et sted med gratis/billig domæne navne. Er jeg meget interserret.

Men når man så også har et domæne navn, hvordan er det så at man siger til den apache server man har installeret at det skal den "kende"?

Som sagt er det MANGE år siden jeg har rodet med det her sidst.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2009 - 18:24 #6
Du bestemmer selv DocumentRoot i httpd.conf !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2009 - 18:25 #7
Rigtige domænenavne (noget.dk) koster, men ikke ret meget - check evt. priser hos gratisdns.dk, som også kan bruges som gratis DNS server (hvilket er hvad du skal bruge for at få domænet til at pege på din server).
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. maj 2009 - 12:21 #8
er gratisdns domæne navne års betalt? eller måned?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 15:17 #9
Per år.

DK Hostmaster opkræver per år, så det gør registranterne også.

Bemærk at efter første år skal du betale direkte til DK Hostmaster.
Avatar billede drenriza Nybegynder
26. maj 2009 - 17:38 #10
lukket
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
26. maj 2009 - 18:43 #11
Eftersom du selv tager point, og ikke giver til arne_v går jeg ud fra at du har fundet et andet svar end det han gav.

Du må gerne dele det svar med os, så andre kan få glæde af det.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 03:35 #12
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

punkt 2.10

Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen løsning også til gavn for andre.
Denne regel gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men kun fra 12. august 2004 og fremefter.