Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 13:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke huske koden til computeren.

Min søn har lavet en ny kode til at logge ind på sin computer og nu kan han ikke huske den :-(
Hvad kan vi lige gøre, hans com er rimlig ny og har ikke oprettet de der diske.
Han har vista og det er en bærbar com.
Avatar billede Zome Nybegynder
15. maj 2009 - 13:57 #1
Ja, så vidt jeg ved kan du trykke ctrl + alt + delete og det vil bringe et box hvor du kan skrive brugernavn + password
du gør følgende:

taster "Administrator" ind i brugernavn
og intet password. derfra går du ind i "Kontrol panel" og "bruger konti" og efter er den bruger som du har lavet passwordet om på. lav det om igen og du skulle være kørende.
Avatar billede osdata Nybegynder
15. maj 2009 - 14:38 #2
Du skal bruge en boot-cd med et password reset program.

Hvis du er i nærheden af Vejle kan jeg hjælpe dig.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 15:22 #3
er det den eneste måde jeg kan få det ordnet på? og hvad koster det Ole?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 15:30 #4
Avatar billede osdata Nybegynder
15. maj 2009 - 15:36 #5
Hvis du vil have det ordnet kan du se mine kontaktinfo på http://www.osdata.dk

Ole
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 18:01 #6
Hvis det er XP. Kan det nemt fixes i cmd. (åben kør og skriv cmd)

netuser administrator *

så kan kan vægle pass

---------------------------------------------------

Ellers så start computeren i fejlsikret tilstand, så kommer der en ekstra bruger, man kan bruge til at fjene pass

---------------------------------------------------

Ved kun om de tricks virker i xp
Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 18:51 #7
Det er vista han har, men jeg har lige ringet til HPSuport og de sagde jeg skulle trykke F11  og så gå til fabrikstilstand, så det er jeg i fuld gang med
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 19:09 #8
Skal det forstås som at du laver en nyinstallation fordi du ikke kan huske password ??
Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 19:40 #9
Jeg ved ikke helt hvad den gør, men det er min søns computer og han har ikke noget der skal gemmes, så der sker jo ikke noget ved det.
Det var hvad Hp Suport sagde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 20:34 #10
Undskyld men de tips du har fået var lige til at gå til.
Den løsning du valgte var ikke særlig smart, for så skal alt jo installeres igen...
Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 21:18 #11
jeg er ikke helt tryk ved at gå ind i den der kommandoprompt, så hellere det her, han har ikke noget på den alligevel, spiller kun på nettet osv
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 21:22 #12
Ok ;)
Avatar billede phld Nybegynder
15. maj 2009 - 21:41 #13
ok
16. maj 2009 - 09:28 #14
Husk at opdatere din PC mht. WindowsUpdate med det samme.
Ditto mht dit Sikkerhedsprogram(mer) ...
Avatar billede phld Nybegynder
16. maj 2009 - 11:44 #15
Det skal jeg nok, er i fuld gang, den har kørt hele natten. ;-)