Avatar billede beguze Nybegynder
15. maj 2009 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overføresle af filer fra terminal drev til klient desktop drev

Hej eksperter. Jeg har en kunde som har et stort ønske om at kunne hente sine filer fra et netværksdrev som ligger på terminal serveren som er hosted. filerne skal hentes ned på et lokalt drev.
Spørgsmål: hvis jeg installere  dette lokale drev på lokal klient, hvordan over føre jeg så disse filer nemmest fra terminalserveren til dette lokale drev, er det bare at lave Ctrl+c/v eller hvad? jeg har ikke adgang til serverens mapper andet en via terminal klienten. min formodning vil være at dette ikke bare kan lade sig gøre. men har i eksperter en løsning.
Avatar billede Cars10 Praktikant
15. maj 2009 - 11:27 #1
I 'Forbindelse til Fjernskrivebord' tryk på 'Indstillinger>>' => Tryk på fanebladet 'Lokale ressourcer' => Tryk på 'Flere..' => Tryk på '+' ud for drev => Marker drevet med et flueben => Tryk 'OK' => Fortager de andre nødvendige indstillinger for at forbinde => Tryk på 'Opret forbindelse' => På terminal serveren gå ind under 'Denne Computer'. Dit lokale drev skulle gerne være af finde som et netværksdrev her.
Avatar billede beguze Nybegynder
15. maj 2009 - 11:38 #2
gælder det så også den anden vej da filerne gerne skulle flyttes til lokal pc drev. jeg har ikke adgang til serveren for at udføre det sidste du skriver
Avatar billede Cars10 Praktikant
15. maj 2009 - 11:44 #3
Du har samme rettigheder på drevene som du har lokalt
Avatar billede beguze Nybegynder
15. maj 2009 - 11:46 #4
Fint tak for hjælpen
Avatar billede beguze Nybegynder
15. maj 2009 - 11:47 #5
smid lige et svar
Avatar billede Cars10 Praktikant
15. maj 2009 - 11:47 #6
En anden mulighed er at opsætte VPN på serveren, derved opnår du en 'Lan forbindelse' via internettet. Du kan derefter oprette et netværksdrev som du normalt ville kunne med alle pc på dit netværk
Avatar billede Cars10 Praktikant
15. maj 2009 - 11:49 #7
må din kunde godt kunne logge på terminal serveren via fjernskrivebord?
Avatar billede Cars10 Praktikant
15. maj 2009 - 11:49 #8
svar