Avatar billede cepedep Nybegynder
15. maj 2009 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for kun at gemme i 2003-format

Jeg har lavet en model,  som kommer rundt til forskellige personer med versioner af såvel Excel 2003 som Excel 2007.

Modellen er lavet i Excel 2003 og det ønskes, at modellen kun kan gemmes i dette format, når den åbnes i Excel 2007.

Dog må modellen gerne kunne benytte funktionen: Gem som.
Avatar billede hellstern Nybegynder
15. maj 2009 - 13:19 #1
Hej,
Du kan ikke via det normal Gem som forhindre at en bruger der har 2007 vælger 2007 formatet.
Men du kan f.eks. lave din egen Gem som knap der altid gemmer i Excel 2003 formatet.

Hilsen
Tue Hellstern
www.f1-support.dk
Avatar billede cepedep Nybegynder
15. maj 2009 - 17:59 #2
Ja, det er selvfølgelig en mulighed.

Alternativt - er der mulighed for spærre for Gem-funktionen i modellen i Excel 2003 og kun have mulighed for at benytte Gem som-funktionen?
Avatar billede hellstern Nybegynder
15. maj 2009 - 23:07 #3
Hej,
Nu skriver du i Excel 2003, mener du ikke at du vil fjerne Gem som i Excel 2007?
Det er jo det nye format, 2007, der ikke kan åbnes i 2003.

Det er muligt at fjerne Gem Som, men jeg ved ikke rigtig hvor god en ide jeg syntes det er.
Det er jo en del programmet som brugeren under alle omstændigheder skal forholde sig til.

/Tue
Avatar billede cepedep Nybegynder
18. maj 2009 - 16:33 #4
Hej igen

Beklager min sene replik; men har været bortrejst.

Ja, du har ret - selvfølgelig er det i Excel 2007, der skal spærres for Gem-funktionen...

Når modellen åbnes i Excel 2007 ønsker jeg modellen gemt i Excel 2003 formatet via Gem som.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede cepedep Nybegynder
09. februar 2010 - 18:18 #5
Dit svar godkendt.