Avatar billede blazer Nybegynder
15. maj 2009 - 08:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP vil ikke starte

Hej

Jeg har kørt en MSconfig, og fjernet de ting jeg ikke mente var relevant at få startet med windows i boot.ini listen....

Nu vil XP slet ikke starte. Har prøvet at gendanne tidligere virket konfiguration, men det hjælper heller ikke !!

Hvad gør jeg ??
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2009 - 09:07 #1
Tryk F8 under opstart, vælg"sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede"
Avatar billede blazer Nybegynder
15. maj 2009 - 09:09 #2
Det er netop det jeg beskriver ovenfor er prøvet... Hjalp ikke
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2009 - 09:17 #3
Har du en xp-skive, sæt den i drevet/start maskinen op, tryk F8/f11 ellerF12 for bootmenu, tryk på en tast, forat starte cden, i første billede trykker du R, derefter logger du på windows (1)derefter logger du på som administrator, så skriver du chkdsk /r /p og trykker enter, er den færdig skriver du fixboot og trykker enter, trykker dewrfter på j, er den færdig skriver du exit og trykker enter, lad så systemet boote normalt igen.
  Findes  windows ikke længere i opstarten, skal du ikke logge på windows, men skrive chkdsk /r /p og ellers samme smøre som ovenfor
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 09:47 #4
Så lav en ny boot.ini med nedenstående indhold og lad vær med at pille ved noget du ikke helt har styr på

[boot loader]
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2009 - 10:28 #5
Eller: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional
Hvis den kører med Pro
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 20:12 #6
helgec - hvordan kan du vide at windows er installeret på samme sted som i den boot.ini?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 20:26 #7
"helgec - hvordan kan du vide at windows er installeret på samme sted som i den boot.ini? " Er du nu helt sikker på at du ikke blot er ude med de sædvanlige oplæg til en lille diskussion, jeg tror du vil give mig ret i at mit forslag dækker 98% af alle XP installationer så chanchen for at ramme rigtig var vel rimelig stor, men skal jeg være helt ærlig så var jeg, ud fra spørgsmålet helt sikker på at spørger, hvis han vendte tilbage, ville spørge hvordan han skulle lave den foreslåede manøvre og så ville der jo være mulighed for lidt dybdeborende diagnostik.
Var det svar nok ??
Avatar billede blazer Nybegynder
15. oktober 2012 - 09:15 #8
Ok