Avatar billede deetox Nybegynder
14. maj 2009 - 18:09 Der er 1 løsning

forbind til sql database samt trække data via dropdown box

Okay, jeg er i gang med at lære vb.net og det går sådan set rimlig ok. jeg er ved at have alle basis funktionerne lært.
men nu står jeg og skal til at bruge info fra database som ligger på et web hotel. her kommer mit problem:

Til dette eksempel er jeg i gang med en Ore / Mineral
Calculator til spillet Eve online.

Her er programmet:
www.thenick.dk/evecalc.jpg

Her er databasen(godt nok i excel, men i forstår pointen)
www.thenick.dk/evecalcdata.jpg

Så lad os sige at jeg vælger den der hedder veldspar i dropdown menuen "Select ore by name" så skal den automatiskt trække data'erne fra de tilhørende celler i databasen.
Jeg har aldrig arbejdet med databaser før men ved hvordan de fungere. håber der er nogle der kan hjælpe!
hvis du har brug for mere info, skriv endelig!
Avatar billede deetox Nybegynder
14. maj 2009 - 21:07 #1
Har løst problemet. pretty simple anywhay