Avatar billede bcool Nybegynder
14. maj 2009 - 14:26 Der er 2 kommentarer

Backup via lan for mac og pc

Hej,

Jeg har 2 bærbare i huset samt et mediecenter. Mediecenteret og den ene bærbar er pc'er kørende windows vista home premium. Den sidste bærbar er den nye macbook.

Det jeg gerne ville, var at man kunne køre backup, meget gerne automatisk, fra de 2 bærbare over til hver deres mappe på mediecenteret. Alle 3 computere kører over en trådløs router og kan derfor "forbindes" til hinanden. Spørgsmålet er om der findes et program som virker både på pc og mac, som kan køre automatisk backup/synkronisering af nogle givne filer/mapper på de 2 bærbarer, og så kopiere hele indholdet over på mediecenteret i hver deres mappe.

Alternativt hvis der ikke findes et program i både mac og pc, om man så selv kan koble nogle forskellige programmer sammen, som så kan kopiere filerne til backup.

De eneste krav er at jeg skal bruge noget som kan virke på pc og mac, ikke nødvendigvis samme slags program samt det skal kunne gøres automatisk enten ved at sætte det sammen med noget schledule i windows eller programmet selv kan lave backup f.eks. 1 gang om ugen.

Noget ideer?
Avatar billede drenriza Nybegynder
14. maj 2009 - 15:36 #1
Til microsoft kan man lave en batch det kan ordne det (hvordan ved jeg ik ved bare muligheden er der).

Mac aner jeg ikke.
Avatar billede bcool Nybegynder
24. maj 2009 - 15:21 #2
Ok, jeg leder efter noget som hver mandag vil lave en backup af hvad jeg har defineret, eller en synkronisering således jeg har en eksakt kopi på min harddisk på mediecenteret også såvel som ved de 2 bærbare