Avatar billede Lavbo Nybegynder
14. maj 2009 - 10:48 Der er 7 kommentarer

Installering af printer server.

Halløjsa allesammen.

Så har jeg et lille problem igen som jeg ikke kan finde løsningen på. Jeg kan ikke installere min ny-indkøbte printerserver. Jeg har prøvet snart alt hvad jeg kan komme i tanke om, incl. ressetet både router og server. Jeg har også forsøgt at følge "brugsforviringen" men lige lidt hjælp det. Jeg ved godt at driveren er til XP, men jeg installere i compatible mode.

Kan i løse problemet/hjælpe mig

Hardware/software oplysninger:

Fujitsu Siemens Amilo Si2636
Intel wireless link 4965AGN netkort
Gigaset SE366 WLAN-router
GPSR01U prinet server
Vista Home Premium
Avatar billede Lavbo Nybegynder
14. maj 2009 - 11:08 #1
Glemte at skrive at jeg har haft fat i den 1 gang, men da jeg skulle flytte computer, printer, og server tog jeg stikkene ud, og nu er den væk igen.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2009 - 11:09 #2
Jeg har selv været så uheldig at købe den samme printerserer fra iogear, den virker ikke jeg er langt om længe kommet i kontakt med den, men så kan jeg ikke få lov til at gemme noget på den, mit råd er sæt den på tabs kontoen.
Avatar billede Lavbo Nybegynder
14. maj 2009 - 11:14 #3
- hvilken en skal jeg så købe? Jeg har ikke mulighed for at koble printeren direkte i routeren da de står i hver sit rum.
Avatar billede Lavbo Nybegynder
14. maj 2009 - 11:14 #4
--og den skal ikke koste en halv bondegård
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2009 - 11:22 #5
jeg har købt linksys-wpsm54g, regner med den kommer i morgen, den understøtter wpa kryptering som iogear ikke gør den understøtter kun wpe kryptering, nu har jeg af gode grunde ikke afprøvet den, men prøv at kigge på den på nettet http://www.prcdata.dk/produkt/linksys-wireless-g-printserver-with-multifunction-printer/96383392/
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2009 - 11:23 #6
den koster lidt mere end den anden.
Avatar billede Lavbo Nybegynder
14. maj 2009 - 11:52 #7
-- efter hvad jeg kan læse mig frem til passer den hverken til vista eller til min prinet..

--- har nogen andre forslag eller løsninger?