Avatar billede mcp_dk Nybegynder
13. maj 2009 - 19:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Import til Live Mail

Hejsa

Jeg har en email på Windows Live Mail/Hotmail.
Jeg har købt en udvidet version hvor jeg har adgang til at hente fra andre pop3 konti og på den måde henter jeg mine andre mails ind så jeg kun har et mailprogram.

Dog ville jeg gerne have importeret alle mine gamle mails ind i Live mail og gerne uden at jeg skal sende dem til mig selv igen så jeg mister deres kronologiske orden. Jeg har tidligere gjort noget lignende til en Gmail account hvor jeg fandt et program der kunne gøre dette.

Er der nogen der ved hvordan jeg får importeret mine gamle mail til en Windows Live mail?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2009 - 19:56 #1
Fra hvilket mail-program skal du importere dine mails?
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
15. maj 2009 - 11:43 #2
jeg anvender Mozilla Thunderbird.
Det har mulighed for at eksportere til andre mailprogrammer så hvis det krævet et mellemprogram af en eller anden art er jeg OK med det.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2009 - 12:54 #3
Sakset herfra: http://forums.techarena.in/windows-vista-mail/1099922.htm

Get the ImportExport message extension for Thunderbird and install it...
http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html

Tbird:
highlight a folder
Tools - Import/Export in mbox/eml format - Export all messages in the
folder - EML format
pick a location to save the files
OK
the files will be saved in a subfolder
(do this for all the folders)

Windows Mail/Windows Live Mail:
File - Import - Messages - Windows Mail 7/Windows Live Mail
select the folder location you saved the files to
next
All folders
next
Finish
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
18. maj 2009 - 15:48 #4
okay jeg har nu lædt lide mere om det. Importen til LiveMail er til selve programmet og ikke Webmail versionen. Vil man ved en import til Livemail automatsi kunne synkronisere tilbage til Hotmail.com?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2009 - 15:59 #5
Jeg forstår ikke dit sidste spørgsmål???
Hvad er det du ønsker?

Som jeg forstod spørgsmålet, ville du importere dine gamle mails fra Thunderbird ind i Windows Live mail.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
18. maj 2009 - 23:15 #6
yep men den webbaserede løsning som findes på http://mail.live.com som i gamle dage gik under navnet Hotmail.com.

Hint: spørgsmålet ligger i kategorien "E-mail -> Web baserede"
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
18. maj 2009 - 23:17 #7
okay retter lige grove stave og forståelsesfejl.

Den guide du linker til er til et installeret program der hedder "LiveMail".

Jeg vil importere mine mails fra en Thunderbird Klient til en online hotmail konto.

Jeg håber det giver mere mening.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2009 - 23:27 #8
Okay, jeg bruger ikke Windows Live Mail.

Kunne bare se i linket at der stod: Windows Mail/Windows Live Mail:

Derfor troede jeg at det virkede. Sorry for misinformation.  :-(
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
10. august 2009 - 15:40 #9
Iflg Hotmail support som jeg langt om længe fik et direkte og konkret svar ud af kan dette ikke lade sig gøre uden at miste Webmail funktionalitet.