Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 17:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

GeForce! :(

Jeg har et Geforce2 Mx-400 pro kort!

Men når jeg spiller, cracker den ligepludselig! Spillet stopper bare, og det er i alle spil!

Jeg har et k7m motherboard, og jeg har opdateret bios´eb, installeret NvMax (taget fast write, og side band adressing fra), intstalleret X-Setup 6.1, og de nyeste drivers (detonators), desuden har jeg også prøvet at installere 7.xx serien af detonators, og de medfulgte drivers!!! Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede mlj Nybegynder
08. juli 2001 - 17:28 #1
Prøv at slå \"Super Bypass\" fra i BIOS.

Nyeste drivere til dit chipsæt:

http://www.amd.com/products/cpg/bin/amddrvpk_120.exe

http://www.amd.com/products/cpg/bin/
Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 17:37 #2
Hvad gør det?
Er det noget du har prøvet selv?
Avatar billede mlj Nybegynder
08. juli 2001 - 17:48 #3
Super Bypass er en funktion der nedsætter hukommelsessvartiderne(latency) og er en funktion der kun findes i AMD Nordbroer. Desværre kan de fleste spil ikke lide når Super Bypass er slået til.
Læs mere:

http://www6.tomshardware.com/mainboard/99q4/991229/index.html

Jeg har selv haft et K7M, og der virkede det at slå Super Bypass fra. ;-)
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. juli 2001 - 18:39 #4
brug dit NVmax til at tvinge AGP1X, så burde den ikke fryse billedet længere i spil.
Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 18:54 #5
Det virkede ikke at slå super bypass fra...
Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 18:56 #6
Mener du at sætte den på agp1x eller tvinge 4x??

Fordi den skal ik tvinges til at køre 1x, da det er default! Men kører den 1x bruger jeg jo kun 1/4 af hvad grafikkortet kan udnytte! Er der ik noget man kan gøre ellers?
Avatar billede mlj Nybegynder
08. juli 2001 - 19:00 #7
Prøv med Agp x1, da K7M har problemer med Agp x2. Bundkortet understøtter ikke Agp x4 :-/
Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 19:17 #8
Ved... men så understøtter K7m jo heller ik 2x :(
:(

Jrg sidder og spiller/tester nu!! :)
Avatar billede m_abs Nybegynder
08. juli 2001 - 20:07 #9
Prøv www.geforcefaq.com under Bios instillinger, og sæt de indstillinger som de siger.
Avatar billede ezistenx Nybegynder
08. juli 2001 - 20:41 #10
Det virkede med 1Xagp, men fuck hvor neder...

Så kan jeg kun udnytte den 1/4!
Avatar billede mlj Nybegynder
08. juli 2001 - 22:40 #11
Det var vuffe, der foreslog der foreslog Agpx1.

ezistenx > her er der test ved forskellige AGP hastigheder. Forskellen er ikke så stor, som man skulle tro...

http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q1/000214/agp-08.html

Vuffe > Du siger bare til, hvis du vil have lidt points, så opretter jeg et spm...
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
09. juli 2001 - 11:04 #12
Ups... mange gange sorry!!! :(

Tak for hjælpen vuffe, du har gjort mig til en
(u)lykkelig mand!!! :)
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
09. juli 2001 - 11:54 #13
Nej... det er rigtigt! Men det gir alligevel det sidste..!

Men jeg skal have nyt bundkort alligevel eftersom der er problemer med mit nuværende..!
Avatar billede vuffe Nybegynder
10. juli 2001 - 04:05 #14
ezistenx> forskellen fra AGP4X til AGP1X, kan du ikke mærke, da det er et MX du sidder inde med. lissom mig. Jeg havde samme problem og kører også kun med AGP1X - det skal du ikke være ked af! Jeg kan fortælle dig at jeg i den gamle 3DMark kunne få ca. 4250 point med AGP4X og ca. 4100 med AGP1X, så det betyder langt fra at du kun udnytter 1/4! skønt jeg også troede det samme da jeg skulle handle grafikkort ind, he he.

mlj> du beholder bare de points, hovedsagen er jo at manden fik den fornødne hjælp ik\'?

Kommentar fra mlj
10/07 2001 04:15:28  : ja selvfølgelig

he he....er du rundforvirret?
Avatar billede ezistenx Nybegynder
13. juli 2001 - 18:39 #15
øhm... egentlig ik! :)