Avatar billede ecpower Nybegynder
13. maj 2009 - 16:56 Der er 2 kommentarer

Opdatere en tabel række for række

Hvordan løser man følgende problem:

Jeg har en tabel T1 med rækker der skal opdateres før disse rækker overføres til den endelige destination. Med en forespørgsel henter jeg et id til primærnøglekolonnen fra en anden tabel T2 hvor T1 kundenummer = T2 kundenummer. Herefter opdaterer jeg nummerfeltet i T2 således det bliver nuværende nummer + 1.

Det hele virker fint sålænge de samme kundenumer kun findes en gang i tabellen.

Hvis der er flere rækker med samme kundeid bliver begge rækker således opdateret med den samme værdi, hvor jeg gerne altid vil have en unik værdi som stiger med 1 hvergang.

Er der nogen der kender et godt trick til dette?

mvh. Karl Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2009 - 04:07 #1
Det er nok nemmest at lave i en lille applikation som henter, beregner og gemmer.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:15 #2
Tid at få afsluttet her ?