Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 20:36 Der er 2 kommentarer

Hvad ville det koste at lave dette system/It-løsning ?

Vi er så småt igang med at undersøge omkostningerne ved et nyt projekt. Og til dette har jeg brug for lidt råd om hvad det ca. vil komme til at koste, og evt. gode råd.

Selve hjemmesiden:
Det vi evt. skal have lavet, er en hjemmeside hvor forskellige brugere kan gå ind og se en slags præsentations-video ala. youtube. Dog er videoen filmet og lagt på hjemmesiden af os.

Hver film skal tilkobles en hjemmeside, som skal have et par menupunkter: Puntk1, Punk2, Punkt3 og Punkt4=præsentations-videoen.

Filmen skal kunne ses i en rimelig god kvalitet (den bliver filmet i super kvalitet), der skal dog være mulighed for at kunne vælge en lavere opløsning hvis brugerens båndbredde halter.

Det hele skal opereres fra et simpelt backweb.

Hosting:
Som en start kommer der til at ligge 100-200 af disse film på hjemmesiden, og antallet vil hurtigt øges. Jeg tror ikke spidsbelastningen vil være særligt stor på de enkelte film. Men det er et must at der er rigeligt med båndbredde til at man kan kan streame og afspille filmen flyden fra serversiden, og at der ikke vil være nedbrud o.l.

Ville det mest optimale være at få det hostet hos f.eks. scannet, eller købe en server, som kunne stå og blive hostet hos scannet ?

Håber i har nogle gode råd/tilbud :)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 20:39 #1
Det skal lige siges, at systemet gerne skulle kunne videreudvikles langt ind i hel... og det skal kunne sælges videre ved et evt. opkøb.
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
18. maj 2009 - 12:33 #2
Umiddelbart vil jeg gætte på et sted mellem 50k og 500k.
Jeg tror opgaven skal udspecificeres ganske meget mere før der er nogen der kan komme med et reelt bud.

Hvis du har flere informationer om projektet kan du sende det til psj@taketwo.dk og så skal jeg vende tilbage hurtigst muligt med et prisestimat.

Mvh Peder