Avatar billede charley78 Novice
12. maj 2009 - 09:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan man udskrifte en farve med ingen farve?

kan man udskrifte en farve med ingen farve i Photoshop CS3?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. maj 2009 - 09:33 #1
Ja, du skal bruge transparent men husk at gemme i GIF eller PNG format :)
Avatar billede charley78 Novice
12. maj 2009 - 09:39 #2
ja., det er netop transparent jeg gerne vil "replace" med, men jeg får ikke muligheden v.hj.a. dette værktøj. Hvordan gør man?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. maj 2009 - 10:13 #3
Når du opretter et ny fil der kan du bestemme om der skal være BG eller ej )

Hvis du har et billede med f.eks hvid BG kan du jo bruge Magic tool til at fjerne med men hus at åbne et nyt lag med ingen bg alså transparent :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. maj 2009 - 10:15 #4
Ellers tag mig på MSN så skal jeg forklare :)

multi-sitemaster-cms@hotmail.com

:)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. maj 2009 - 10:16 #5
Avatar billede charley78 Novice
12. maj 2009 - 18:21 #6
jeg tror sagtens jeg forstår hvad du mener. Og jeg kan ikke se at din metode skulle virke i dette tilfælde. Sagen er at jeg sider med et billede af et rødt logo, hvor kanten desværre "smelter" sammen med den (i dette tilfælde) hvide baggrundsfarve. Da det pågældende objekt, skal lægges på en mørk baggrund, kan det ikke lade sig gøre i øjeblikket, hvor det ville ligne jeg-ved-ikke-hvad. Alt hvidt skal væk. Også det "gradvist hvide" i kanten.
And how to do that?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. maj 2009 - 22:12 #7
al@fusion-it.eu

Send den til mig så fixer jeg den for dig :) Husk at zip den :)

Forklar mig i mailen hvad du skal have lavet ;)
Avatar billede charley78 Novice
13. maj 2009 - 09:08 #8
Hej igen Fusion, jeg sender til dig, men det ku jo være toipfedt med en beskrivelse af hvordan du bærer dig ad så!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
13. maj 2009 - 12:10 #9
Jeg har sendt dig en mail retur.

Jeg skal nok forklarer her til sidst :)
Avatar billede charley78 Novice
13. maj 2009 - 15:21 #10
- whauw, du er brilliant til det.. Og med sådan en dårlig opløsning.
Vildt flot. Tak!

Nu kan det selvfølgelig lige passe at baggrunden ikke behøver være hvis alligevel. Det kommer næste uge til at vise. I alle tilfælde glæder jeg mig til at høre, hvordan du bar dig ad!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
13. maj 2009 - 16:42 #11
Som jeg skrev i #3
"Hvis du har et billede med f.eks hvid BG kan du jo bruge Magic tool til at fjerne med men hus at åbne et nyt lag med ingen bg alså transparent :)"

Det var denne løsning jeg brugte kik evt her:

http://www.pselements.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=1
Avatar billede charley78 Novice
15. maj 2009 - 09:25 #12
mange tak :o)