Avatar billede benkan Nybegynder
11. maj 2009 - 22:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAM til ældre bærbar

Jeg vil gerne fordoble RAM-kapacitetet i min gamle Acer Travelmate 273 fra 512 MB til 1024 MB. Der findes kun 1 slot til RAM.
Den 512 klods der sidder i nu er en DDR SDRAM 266 MHz PC2100 SO-DIMM 200-pin.
KAn jeg vælge 233 MHz / PC2700 eller 400 MHz / PC3200 eller evt. mere?
Avatar billede justrace Novice
12. maj 2009 - 00:34 #1
Ved ikke om du kan vælge de andre hastigheder, men ved hurtigere ram, vil de stadig kun køre med den hastighed der allerede sidder i, selvom du piller dem ud.

Noget andet er at der næsten helt sikkert er 2 slot til ram. Det andet sidde sandsynligvis under tastaturet.
Avatar billede benkan Nybegynder
12. maj 2009 - 18:20 #2
OK. Nogen der hvordan man får afmonteret tastaturet. Der sidder 3 små tappe lige over F-tasterne. De er af plastic og har ingen kærv eller sekskant. Er det bare en skruetrækker ind under tastaturet og så bare klipse det af?
Avatar billede justrace Novice
12. maj 2009 - 20:29 #3
Det stykke plastik der sidder mellem tastatur og skærm burde kunne lirkes af med en skruetrækker eller lignende, og der skulle så gerne dukke 2 eller 3 skruer frem der holder tastaturet, som så kan vippes op.
Avatar billede benkan Nybegynder
14. maj 2009 - 11:43 #4
Ja det lykkedes at få tastaturet af, så tak for hjælpen.

Underligt nok sad der en 256 MB ramblok under tastaturet. Maskinen har altid sagt at der sidder 512 MB i.
Jeg byttede så om så de 512 MB der sad i bunden nu sidder under tastaturet og de 256 MB nu sidder i bunden.
Nu siger den at der sidder 768 MB i !
Avatar billede justrace Novice
14. maj 2009 - 11:50 #5
Den har måske ikke siddet helt rigtigt. Har selv en gammel TM 2400, og den var noget sløv i det, men da jeg smed noget mere ram i var det som om den var på steroider og kokain på samme tid.