Avatar billede praktikanten Nybegynder
11. maj 2009 - 19:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med nyt system

Halløj.

Jeg har samlet mig et nyt system men jeg kan ikke få det op og starte.

Alle mine fans kører, som de skal, computeren starter, bundkortet lyser men intet signal til min skærm. Jeg har prøvet 2 forskellige skærme og to forskellige GPU'er for at udelukke disse samt forsøgt mig med alle PCIE portene.. uden resultat.

Jeg kan ikke tjekke for bip lyde på motherboardet da jeg ingen intern højtaler har sluttet til denne. Jeg forsøgte at tilslutte mine hovedtelefoner til onboard lydkortet men de er åbenbart ikke "opstarts" kompatible..

Nogen idéer til hvad jeg skal gøre? Kan motherboardet være defekt?
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2009 - 19:03 #1
Husket strømstik på grafikkortet ?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
11. maj 2009 - 19:07 #2
Ja. Det ene kort kørte uden og det andet med.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
11. maj 2009 - 19:15 #3
Kan se at jeg har to ATX power connectors men kun har tilsluttet til den ene, som hedder EATXPWR og ikke den, der hedder EATX12V, der er et mindre stik.

???
Avatar billede praktikanten Nybegynder
11. maj 2009 - 19:18 #4
For god ordens skyld; mit bundkort er et ASUS P6T SE.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
11. maj 2009 - 19:32 #5
Alt virker nu. Det var fordi jeg ikke havde tilsluttet til mit 8-pins EATX12V indgang på MB.
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2009 - 19:55 #6
Fint, husk at lukke spørgsmålet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2009 - 20:20 #7
Praktikanten - nogle gange skal man bare lige spørge før det går op for en selv hvor problemet lå. Har prøvet det nogle gange ;)

Husk at lukke :)
(Lukke = lav svar og accepter eget svar)
Avatar billede praktikanten Nybegynder
12. maj 2009 - 10:12 #8
Så er der lukket :)