Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 18:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mit grafikkort er stået af.

Jeg har for nylig købt en nedenstående bærbar fra Dell.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop-studio-xps-16?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~ck=anavml

den til 8.590,00 kr.

Fandt efter en uge ud af, at grafikkortet ikke virkede. Jeg har indbygget blu-ray drev.

Det hakker når jeg ser en blu-ray film og når jeg spiller spil.
Eksempelvis lagger warcraft III rigtig meget. Ligger med en fps på 0-1/s.

Jeg har kørt en 3dMark test på pc'en og har fået et elendigt resultat!

Hvad kan jeg gøre, uden at sende den til reperation hos Dell for så at vente over en måned før jeg modtager den

På forhånd tak!
Avatar billede justrace Novice
11. maj 2009 - 19:17 #1
Så vidt jeg kan læse mig til skal de komme hjem til dig og reparere/ombytte den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2009 - 20:13 #2
Korrekt - der er Collect & Return service på den model:
Collect and Return: Dell arrangerer at hente produktet næste arbejdsdag, og en Dell-certificeret tekniker reparerer og returnerer produktet inden for fem yderligere arbejdsdage*
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2009 - 20:16 #3
Hov...
Fik du ikke svar her?
http://www.eksperten.dk/spm/874455

!!!!!!
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 20:59 #4
@justrace
Det vidste jeg ikke

@john_stigers
Jeg fik ikke svar 100%.

Ville oprette et nyt spørgsmål med ny overskrift og problemstilling.

Forskellen på de to tråde er at jeg ikke vidste hvad problemet var.
Det ved jeg nu!
Avatar billede justrace Novice
11. maj 2009 - 21:04 #5
Dvs. at du ringer i morgen, og har maskinen onsdag i næste uge.

Lidt utroligt, eller?...., de ikke selv gør noget ved den side af sagen?
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 21:48 #6
Ja, læste lidt om det på deres site! Men tak for info.

Synes dog det er utroligt, at man får leveret en bærbar, der fra dag ét, har seriøse problemer med grafikkortet.
Avatar billede justrace Novice
11. maj 2009 - 22:01 #7
Selvfølgelig er det træls for dig, men hvis der er blevet solgt 50.000 stk. og der er en enkelt fejl, er det vel den risiko man må tage. Hvis det forholdt sig anderledes var det jo ikke nødvendigt med alle de lovgivninger og garanti-bestemmelser der er lavet.
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 22:38 #8
@justrace
Det er også rigtigt. Overhovedet ikke nogen sure miner over for Dell, men så vidt jeg kunne forstå på sælgeren, så blev alt testet inden afsendelse, men det kan da stadig ske at man overser en fejl.

Læg et svar så du kan få point, siden du gjorde mig opmærksom på deres customer service. De regner med at skulle udskifte grafikkortet.

Tak for hjælpen!
Avatar billede justrace Novice
11. maj 2009 - 22:49 #9
Det var så lidt. Selvom de tester alt, så kan det jo gå som du selv skriver, men forsendelse er skam også noget af en prøvelse. Tro mig, der er ikke ret meget "fløjl" i post eller andre pakkefirmaer.
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 23:24 #10
Hehe, sjovt du nævner det. Dell bruger åbenbart et uafhængigt firma ved navn Schenker til at levere deres varer. Dette firma bruger så GLS til at levere.

Fik så en mail om at computeren vil blive leveret en torsdag mellem 8-16 af GLS.
For det første, er det ikke ret smart at sætte leveringstiden i arbejdstiden og forvente man skal sidde på sin "pind" i 8 timer, fordi de (Schenker samt GLS) ikke kan specificere det lidt bedre end 8-16. Jeg ringer derfor til Schenker to dage inden leverings datoen, da jeg på deres hjemmeside kan se at man kan få en aften leveringstid. Det var dog ikke muligt. GLS skulle absolut under alle omstændigheder levere varen på leverings datoen som var en torsdag, fordi det var i "systemet", selvom de godt vidste de ville gå forgæves.
Beslutter mig så for at blive hjemme for skole, fordi jeg simpelthen ikke kan vente på at få den, ringer for god ordens skyld til Schenker, for lige at høre om de aflyste leveringen nu hvor jeg havde sagt jeg ikke ville være hjemme på daværende tidspunkt. Det havde de ikke, den ville blive leveret!
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 23:24 #11
Sidder spændt og venter fra 8-15 og mister så tålmodigheden. Et hurtigt opkald til Schenker og får at vide, nogen skal jo være den sidste levering.

Klokken bliver 21 og jeg har ikke modtaget den. Schenker og GLS påstår at chaufføren var hos mig kl. 15.50. Han havde skrevet i sin log, at der var dørtelefon. Den har han åbenbart ikke kunne finde ud af at bruge.

Finder så en løsning sammen med Schenker om at jeg kunne hente den i Taastrup fra GLS' pakkeshop fredag. Fredag ringer Schenker og siger de ikke ved hvor pakken (computeren) befinder sig.
Hvabehar!
Den er ikke registreret hos pakkeshoppen.

Schenker ringer så mandag og beklager, men den kunne afhentes mandag. Problemet den fredag var, den ikke var blevet scannet.

Blev en lidt lang kommentar. Må hellere få mig en blog ;-)
Avatar billede justrace Novice
11. maj 2009 - 23:36 #12
Ok, så er jeg mere rolig. Elt er ved det gamle. UPS og PostDK, DPD og hvad de hedder allesammen kan klare samme glimrende service. Har prøvet at vent 6 dg. på en "Forsigtig pakk" sendt med postDK, og den var skam helt smadret. :)
Avatar billede davallen Nybegynder
12. maj 2009 - 00:27 #13
Det var hyggeligt at "chatte" med dig.

Ka' du ha' det!
Avatar billede justrace Novice
12. maj 2009 - 00:31 #14
Lige over, held og lykke med pc'en.
Avatar billede davallen Nybegynder
12. maj 2009 - 00:42 #15
Jo tak!