Avatar billede gramil Novice
10. maj 2009 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Combofix: Error, it is not safe to continue

Nu har jeg kæmpet med en virus i snart 24 timer og har brugt alle de scannere og anvisninger man kan tænke sig. Det er da også blevet meget bedre.
Til at starte med kunne jeg ikke køre hverken regedit.exe eller andre .exe programmer, men det fungerer nu.

Det eneste der stadig ikke er i orden, er når jeg prøver at installere Combofix. Så får jeg denne besked:

!! ALERT !! It is NOT SAFE to continue!

The contents of the ComboFix package has been compromised.
Please download a fresh copy from:

http://bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix

Note: You may be infected with a file patching virus (Virut)

Herefter er eneste mulighed så at klikke OK, og så lukker programmet.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre eller ved hvad det er der foregår.

Hilsen Michael
Avatar billede f-arn Guru
10. maj 2009 - 11:54 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2009 - 13:14 #2
jeg havde for et par dage siden en virus som hed "Win32/Virut"
Den sætter sig på exe-filer. Og den sad de mest utrolige steder.
Så er det noget i den stil, så gælder det om at lade sit virus
program undersøge hele computerens indhold, ellers breder den
sig igen.
Avatar billede f-arn Guru
10. maj 2009 - 13:27 #3
@off-line: Hvis brugeren har virut er eneste mulighed formateríng og nyinstallation. Combofix melder lige nu om mulig virut hele tiden.
Avatar billede f-arn Guru
10. maj 2009 - 13:30 #4
@gramil: Vent lige med at gøre noget indtil problemet med combofix er løst.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2009 - 13:38 #5
Kender ikke Combofix, men jeg har fået AVG antivirus og Avast
antivirus til at gennemgå begge mine harddiske. Det betød, at der
blev fundet adskillige inficerede exe-filer, hvorefter jeg slettede de tilhørende programmer. Computeren kører fint nu, så
jeg troede da, at jeg var blevet af virut.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2009 - 13:52 #6
Fandt og prøvede den der Combofix. Fik samme besked som gramil,
foruden at window blinds forsvandt. Nå den fik jeg på igen, og
andet er der vist ikke sket.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2009 - 13:53 #7
Ps. Combofix forsvandt også fra skrivebordet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. maj 2009 - 09:25 #8
Hent en ny udgave af Combofix. Fejlen skulle være rettet nu.
Avatar billede gramil Novice
09. januar 2016 - 21:23 #9
Lukker