Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2009 - 16:39 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Størrelse på WOW-mappe

Hej.

Jeg skulle i gang med lidt oprydning, rengøring og opdateringer på min søns computer. Da jeg for længe siden byggede den, partitionerede jeg hans 120 GB-harddisk med 30 GB til C-drevet.

Da jeg gik i gang, fandt jeg ud af, at der kun var ca. 2,8 GB ledig plads,og en søgning viste, at den store synder er WOW-mappen med ca 2o GB. Kan det virkeligt være rigtigt, at den skal fylde så meget?

Findes der noget sted, hvor jeg kan finde ud af, hvilke mapper jeg kan fjerne, uden han vandrer hjemmefra eller banker sin far?
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2009 - 16:42 #1
En lille tilføjelse til spørgsmålet.

Jeg har søgt på nettet og fundet nogle sider, som omtaler det samme emne. Problemet er bare, at jeg ikke rigtigt kan gennemskue, hvilke sider jeg kan stole på.
Avatar billede zin Nybegynder
08. maj 2009 - 16:46 #2
Jeg antager du hentyder til World of Warcraft?
Ja det fylder enormt meget, hvilket skyldes at det efterhånden er tre spil oven i hinanden. Det er desværre ikke muligt at fjerne noget fra mapperne uden at spillet vil holde op med at fungere. Du kan jo eventuelt backe hans filer op, formatere og udvide partitionen en smule?
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2009 - 16:59 #3
@zin.

Ja, jeg mener World of Warcraft.

Jeg er godt klar over, det fylder en masse, men 20 GB!

Han har i tidens løb downloadet en masse udvidelser til det. Disse udvidelser består vel af nogle filer, som man først downloader, derefter installerer, og bagefter kan man så slette de hentede installationsfiler?

En udvidelse af partitionen kan måske komme på tale, men først vil jeg se, om det kan klares uden
08. maj 2009 - 17:46 #4
Du får generelt lige denne pakke ->

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2009 - 17:53 #5
Du kan frigøre Nogle få hundrede Mb, ved at slette filerne med flg. begyndelser:
WoW-2.xxx
og WoW-3.0.xxx
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2009 - 18:33 #6
@karise.

Alt det er gjort og bliver gjort regelmæssigt på alle fire computere herhjemme, ellers tak :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2009 - 18:37 #7
@john stigers

Tak.

Jeg har læst i et forum, at Screenshots, Errors, -enUS-patch og -enUS-downloader filer kan slettes uden problemer. Har du nogen erfaringer med det?
Avatar billede milter Ekspert
09. maj 2009 - 02:14 #8
Glem det. Jeg har nu brugt de sidste 5 timer på at prøve at reparere sønnens Windows ;-)

C-partitionen holdt ikke til, at jeg fjernede nogle af WOW-filerne. Jeg har på fornemmelsen, at han ved installationen af dem har rodet i opsætningen eller fået snavs på maskinen, for pludselig kunne maskinen ikke genkende filsystemet på C-drevet. Eller måske er hans harddisk ved at stå af? Det finder jeg ud af i morgen.

Genopbygningen er i fuld gang, og heldigvis havde jeg gemt de vigtigste filer på en anden partition :-)

Tak for hjælpen, og gider I alle smide et svar, så jeg kan komme af med nogle af mine point?
09. maj 2009 - 09:27 #9
Ping...
(Deles med andre ...)

PS: http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2009 - 14:15 #10
pong...
Avatar billede milter Ekspert
09. maj 2009 - 15:03 #11
.... og zin?
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
11. maj 2009 - 09:18 #12
Jeg har selv haft det problem :D

Jeg købte bare 1 TB HDD!

Men jeg tror at den gemmer "starteren" til at loade updaten med i din WoW mappe...
Dem ville jeg nok slette hvis jeg var dig, men er ikke sikker på at de gemmes der...

Men held og lykke :D
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2009 - 13:44 #13
@monsterg33k.

Tak for dit bidrag. Jeg har tilladt mig at afvise dit svar, da jeg kun bad om svar fra deltagerne fra før mit indlæg #8.

Og så kan jeg forøvrigt oplyse, at WOW-mappen efter en ny installation med alle opdateringer og patches fylder godt 15 GB. WAUH!