Avatar billede dannin Nybegynder
08. maj 2009 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder denne feature på en router?

Da jeg skal have min NAS kørende i stuen og skal kunne tilgå den via mit trådløse netværk, skal jeg have fat i en router som kan finde ud af at fungere som klient/slave istedet for som et access point. Grunden til dette er at jeg har en anden trådløs router stående i mit soveværelse, hvor internettet er, og hvor min stationære computer er tilkoblet. Så jeg skal altså have en router som kan koble sig på min trådløse router som klient, og så sætte et kabel fra den nye router og til min NAS.

Jeg tænker denne feature hedder et eller andet simpelt, men hvad? Og evt nogle modelnavne? :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2009 - 15:33 #1
Hmmme det kunne børe en trådløs bridge du leder efter, en med kabeltilslutning.

Hvor godt sådan noget fungerer afhænger en del af de lokale forhold, afstande, kanaler og så videre
Avatar billede dannin Nybegynder
08. maj 2009 - 15:55 #2
Det lyder rigtigt, men kender du nogle modeller der kan det? Signalet skal igennem en enkelt murstensvæg, den direkte afstand mellem de 2 routere kommer ikke til at være mere end max 5 meter..
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2009 - 00:41 #3
Jeg ville nok selv anvende en Linksys model med tredieparts firmware, hvor jeg får finere kontrol med bl.a. sendestyrken og den slags. Hvis du ikke har mod på at selv rode med tuning af opsætningen, så ville jeg spørge mig for ved en forhandler at sådant udstyr.

Jeg ved godt at det ikke rigtigt er et svar, men en sådan trådløs opsætning er meget afhængig at de forhold du har og derfor er det svært at sige noget meget konkret om
Avatar billede temacs Nybegynder
10. maj 2009 - 11:21 #4
Jeg har selv stået med samme problem for nylig og læste en masse om det på nette. Denne guide er nok mit bedste bud ->

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Universal_Wireless_Repeater

Jeg gav dog op, da jeg ikke er en haj til at flashe min gamle trådløse router, og valgte at trække en ledning mellem de to routere. Held og lykke
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:29 #5
ingen svar givet