Avatar billede iwersen Nybegynder
08. maj 2009 - 11:55 Der er 6 kommentarer

Wordpress-site hacket!

Hej eksperter

Jeg har denne wordpress-side som er blevet hacket.

www.tommyguns.dk

Jeg kan ikke længere logge ind på wp-admin siden.

Kan man få tilsendt et nyt password fra wordpress? og er det muligt at sikre sig bedre mod sådanne overgreb?

mvh Iwersen
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2009 - 12:27 #1
http://tommyguns.dk/wp-login.php?action=lostpassword er nok det bedste bud.

Men det må da være muligt at få adgang til database eller FTP? Med mindre det også er hacket.
Avatar billede iwersen Nybegynder
08. maj 2009 - 13:16 #2
Ja har prøvet med "mistet kodeord?" men den genkender ikke bruger eller email.

Jeg er nu ved at opdatere til seneste version af wordpress og har et nyt spørgsmål.

Når man opdaterer til ny version bliver databasen så slette så alle kommentarer osv. forsvinder?
Avatar billede per-olof Nybegynder
08. maj 2009 - 14:09 #3
Læs http://www.guvnr.com/web/blogging/10-tips-to-make-wordpress-hack-proof/ der er en del tips på hvordan du beskytter din wordpress.
Brug f.eks WP Security Scan plugin som fortæller dig mangel i sikkerheden.
Din version er 2.2.2 den seneste er 2.7.1 Opdatere kontinuerligt wordpress og plugin.
Dit sidste spørgsmål Jeg sku nok
Tage en dump af Databasen og rense den fra lort
Slet hele Wordpress og Installere en ny og importere din rensade Databas.
Avatar billede webweaver Praktikant
09. maj 2009 - 11:25 #4
Han/hun har sikkert ændret emailen også. Derfor.
Gå ind i PhpMyAdmin og ændre den manuelt til en du har adgang til.

Så kan du benytte mistet kodeord-funktionen, få tilsendt password, logge ind og skifte det til noget andet og dermed tvinge ham/hende ud.

Medmindre altså, at han har "hacket" sig ind på MySQL og FTP også fx. Så er det et mere seriøst et af slagsen. Og en del sværere så.

Du kan altid prøve at ændre kodeord til disse også så, hvis det endelig skulle være helt så galt.
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. maj 2010 - 11:46 #5
Du ku jo lukke spg da du fået det til at virke
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 11:42 #6
Bare for at følge op.
Er problemet løst? Og i så fald bør tråden lukkes.