Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 03:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken FTP Server?

Hejsa
Jeg har en HTTP og FTP server kørende sammen.
Således at man kan oprette en bruger online på internettet, og logge på FTP serveren bagefter.
Men...
Når man opretter brugeren, kræver det at FTP serveren bliver genstartet, for at brugeren er \"opdateret\" ind i FTP serveren.

Mit spørgsmål er så:
Er der nogen der kender en FTP server, som der kan laves \'users\' i, uden at den kræver genstart?

Det vil hjælpe meget
PS: Mit ICQ nummer er: 49934163
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 03:31 #1
Prøv at bruge server-u 2,5, den kan du downloade fra min ftp-server, den er det ikke nødvendigt at genstarte, efter tilføjelse af nye bruger m.v. Der ligger en lille vejledning i en måde at sætte brugerne op på denne server.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. juli 2001 - 03:49 #2
G6 FTP server kræver ikke genstart af serveren når man tilføjer brugere
http://www.bpftpserver.com/gene6.html
Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 04:01 #3
Jeg bruger selv G6 FTP server...den skal genstartes ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. juli 2001 - 04:03 #4
min g6 ftp server skal ikke genstartes når jeg tilføjer nye brugere.
Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 04:06 #5
Nej, heller ikke min, men jeg mener hvis du gør det fra en *.ASP side
Som går ind i Users.ini og tilføjer en bruger..

Det er det jeg mener
Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 04:10 #6
BulletProof virker i hvertfald ikke optimalt..
Dvs. at hvis man tilføjer en bruger i Users.ini, mens FTP serveren er tændt, vil den ikke blive oprette direkte
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 08:33 #7
Du kan ikke oprette direkte i Users.ini, unden at skulle genstarte et program, det være sig underordnet hvilken ftp server det drejer sig om.

Serveren ved ikke ved direkte oprettelse i user.ini, hvad der står der, da dette kun bliver læst ved start. Ved oprettelse af brugere gennem det ordinære input, vil serveren kunne registrere det med det samme.

Og dog, måske kan sambar server klare dette, da alt administration af denne server foregår lige via indput på webside, også genstart.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 08:35 #8
Janeserver er også gået over til indupt via website, så om denne server også er istad til det tør jeg ikke sige.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 09:06 #9
Man kan uden geninlæsning af bruger via det ordinære indput på server-u godt oprette ny bruger ved direkte at skrive til ini. filen, men det går galt med password, da dette bliver krypteret af server-u, ved indput via det ordinære indput. Server u fatter ikke passord, før man har rettet det til via brugeroprettelse.

Jeg har i forbindelse med disse ændringer ikke haft server-u genstartet.

Hvad skal du da også bruge denne fungtion til, jeg kan f.eks. betjene min server via terminalweb, så hvis der skal tilføjes en ny bruger, så kan jeg gøre dett via den vej. På den måde bruger jeg også den fulde sikkerhed, som ligger under windows 2000.
Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 14:22 #10
Jeg har den anden computer (serveren) ved siden af min almindelige computer, det er ikke noget problem at oprette en bruger, ved at selv lige gøre det...
Men jeg vil have det gjort ligesom andre steder har, hvor man kan oprette en bruger på en eller anden server, og så med det samme kan man uploade via FTP..

Hvordan gør de det?
F.eks. Snoop.dk havde det...  (ved ikke om de kører mere)
Avatar billede dipo Nybegynder
08. juli 2001 - 18:52 #11
øv
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 23:00 #12
Du skal ikke genstarte Server U , så hvorfor afviser du mit svar. Prøv den . Problemer så kontakt mig da via icq. Der ligger en opsætningsvejledning på min ftp-server sammen med server u 2,5.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 23:04 #13
Jeg har da både http og ftp server kørende både under windows 98 og under windows 2000, ingen problemer, de kan let arbejder side om side. Hvis du har problemer med det, så er det fordi din http server også har ftp, og den skal du så stoppe hvis du ønkser at bruge en seperat ftp server.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2001 - 23:05 #14
Endvider syntes jeg du lige skulle kikke på denne, er måske noget for dig http://download.cnet.com/downloads/0-10069-100-2376875.html?tag=st.dl.10069-106-2.lst-1-12.2376875