Avatar billede hyldgaard-holch Nybegynder
07. maj 2009 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skærm starter men går ud

Min skærm eller grafikkort laver ged i den, jeg har en medion pc med nvidia geforce 7650 gs grafikkort, for nogle måneder siden startede skærmen med at gå ud under opstarten, Pc´ren starter godt nok op med startskærm, loader windows og så går slår skærmen fra...hvis jeg tænder og slukker skærmen 5-15 gange så virker den pluseligt... hver gang jeg tænder går den ud efter få sekunder, det intersante ved det er, at den gang den forbliver tændt ved jeg det med det samme, for der er skærmen lysere...

har prøvet at afinstallere og installere opdaterede drivere. bruger vga udgangen, der er desuden hdmi+ scart og composite.

håber i kan hjælpe ny skærm eller nyt kort.. eller et bette eksperten triks :-)
Avatar billede zetrograde Nybegynder
07. maj 2009 - 15:40 #1
Er det en fladskærm?
Hvis det er en fladskærm så lyder det umiskendeligt som et defekt inverter board, eller et meget ustabilt et af slagsen.

Når billedet forsvinder, så prøv at lyse på skærmen med en kraftig lommelygten, hvis du kan se billedet "inde bag" så er det inverter boardet som er røget, eller tæt på at ryge og så er det garanti rep, hvis den er så ny, eller en ny skærm, da det nok ikke kan betale sig at reparere denne udenfor garanti.
Avatar billede hyldgaard-holch Nybegynder
07. maj 2009 - 16:59 #2
jeg har netop teste med en meget stærk pære, og man kan se det inde bag ved...er det så en ny fladskærm jeg skal have,,,,sidder inverter boardet i SKærmen eller på grafikkortet

hvis ny skærm, nogen anbefalinger til hverdagsbrug
Avatar billede zetrograde Nybegynder
11. maj 2009 - 08:08 #3
Det er en ny skærm, inverter boardet sidder i skærmen.
Hvis der er garanti på skærmen, så er det en garanti sag, hvis ikke så er det en ny skærm.

Til hverdagsbrug kan denne godt anbefales:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000YNGRsJX7?ProductID=pffD4QFHAmEAAAEdX4l810zQ&CatalogCategoryID=mIrD4QFHZygAAAEOow803xiY

Tilbud hos Elgiganten, med ved ikke om de har flere tilbage, ellers kig på denne skærm:
http://www.getmore.dk/Product/LG/11/1110/W2242T-PF.html

LG laver nogen rigtigt fede skærme og til en billig penge.
Avatar billede hyldgaard-holch Nybegynder
11. maj 2009 - 08:27 #4
det var inverter boardet
købte en testvindet hos TDC fra acer...prisen på skærme vælter jo ikke et budget idag
Avatar billede zetrograde Nybegynder
11. maj 2009 - 08:32 #5
Nej skærme idag får man næsten smidt i nakken :D
Og Acer laver også nogen rigtig fede skærme og de er nemlig også ganske billige.

Jeg har selv solgt Acer produkter i en årrække, så jeg kender godt deres produkter :D