Avatar billede nidyahou Praktikant
07. maj 2009 - 11:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Nemt fjernstyringsprogram til forskellige OS

Hej eksperter

Da jeg er programmør og bevæger mig i kredse der er knap så it-tekniske er jeg efterhånden nået frem til den konklusion, at istedet for at blive shanghaiet hver gang jeg er til middag nogen steder, må jeg have lagt fjernstyring ind på folks PC'er som jeg så kan regere fra min egen bopæl og ikke gå glip af alt det sjove. Er der nogen der har erfaringer med et gratis og godt program til forskellige styresystemer. Jeg betænker her

Windows 2000
XP pro
XP Home
Vista (i alle afstøbninger)
og vel også snart Windows 7

Det skal gerne være gratis og nemt at sætte op og nemt at bruge for den hjælpeløse (altså noget der ikke kræver andet end at den der skal have hjælp klikker på et program (eller måske ikke engang det, men bare åbner sin computer)).

Jeg kender lidt til VNC, SharedView og TeamViewer, men har ikke fået arbejdet et system ind i mit hovede så jeg hurtigt og effektivt kan få ekspederet dem der behøver hjælp.

Håber at I kan hjælpe - tak :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. maj 2009 - 13:31 #1
VNC:)
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. maj 2009 - 13:40 #2
problemet er bare at VNC koster penge til VIsta. så vidt jeg lige kan se, så ser TeamViewer faktisk ud til at være gratis til privatbrug
Avatar billede zetrograde Nybegynder
07. maj 2009 - 14:26 #3
Hvorfor så ikke bare bruge Fjernstyring som er indbygget i Windows siden Windows 2000?

Nu har jeg ikke selv meget erfaring med dette, jeg bruger selv Dameware, som er et betalings program, men Windows egen fjernstyring burde virke helt efter planen.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
07. maj 2009 - 14:28 #4
https://secure.logmein.com/home.asp?lang=en

Logmein bliver installeret på den computer du vil fjernbetjene. Og starter altid op sammen med maskinen (det er måske ikke så smart, men kan evt. deaktiveres)

Det eneste du skal gøre, er at logge på via browsen.
Problemet er igen, at det starter op automatisk, og du således kan komme på computeren uden vedkomne har bedt om det.

Men det virker. Bruger det selv til support af min mor... c",)
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. maj 2009 - 15:12 #5
zetrograde > hvis du ikke selv bruger det vil jeg skyde på at du kan komme med et par argumenter som peger i retning af hvorfor alternativer er bedre. Min erfaring med fjernstyringen er at det ikke er specielt ligetil at logge ind på andre computere, fordi der er alle mulige programmer der skal bypasses og tilpasses.

gustenmaster >> Det er vist noget i den retning der passer til mit behov. Det er bekendt-support vi er ude i, så det er nok noget i den retning. Vil i hvert fald checke det ud. Er der nogen der har gode erfaringer med TeamViewer??
Avatar billede zetrograde Nybegynder
07. maj 2009 - 15:35 #6
Ved brug af Windows eget fjernstyrings mulighed, så er der, så vidt jeg ved, ingen programmer der skal bypasses, da brugeren selv skal bede om at denne fjernstyring påbegyndes og af denne grund er det ikke noget jeg bruger, da jeg vil "ordne" problemerne når jeg har tid og ikke når de ønsker det (nu tænker jeg på privat hjælp og ikke professionelt/arbejdsmæssigt)
Jeg har brugt det en gang for mange år siden og dengang virkede det efter hensigten, men efter jeg har prøvet Dameware, så vil jeg ikke umiddelbart prøvet noget andet for det virker bare.

Hvis den PC man skal fjernstyre ikke har klienten installeret, så gør Dameware det selv og har den, så kommer du direkte på.
På nyere klienter skal brugere selv Accepte at en admin logger på, dermed har de også kontrol med hvornår man logger på, men alt det kan man sikkert administrere sig ud af - jeg har ikke selv sat Dameware op, da vi bruger det professionelt i vores virksomhed, så var det konfigureret når jeg blev ansat.

Men som sagt, Dameware er ikke gratis.
Avatar billede nidyahou Praktikant
10. maj 2009 - 00:29 #7
valgte at gå med LogMeIn - det virker som en god læsning. Jeg er overrasket over hvor godt det er, specielt taget i betragtning at det er browserbaseret. Alle der har kommet med et forslag kan lægge et svar, så får I point. Mange tak for hjælpen til alle :)
Avatar billede zetrograde Nybegynder
11. maj 2009 - 08:12 #8
Godt at høre du fandt noget som var gratis og browserstyret, kunne være jeg selv skulle kigge på det som alternativ hjem til :D haha.

Have a nice day :D
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
11. maj 2009 - 14:55 #9
Er også glad for det... c",)