Avatar billede fwh Nybegynder
06. maj 2009 - 22:15 Der er 5 kommentarer

printe direkte fra filen

Hej.

Jeg tænkte på om det er muligt at have en genvejs ikon til en file, og så tænkte jeg på at i stedet for at jeg skal åbne denne file og så trykke på print, er det så muligt at skrive noget ekstra i link navnet så den printer når man trykker på genvejen?

Genvej "c:\mappe\skrivud.pdf" nogle sådan ser et link i genvej ud, og jeg ved fra spil og andre programmer at man efter denne sti kan tilføje comandoer, er der en commando man man skrive så den printer pdf dokumentet i stedet for at åbne det.

Håber nogen ved noget om dette.

Hvis man trykker på filen med højre tast er det muligt at klikke på en commando der hedder "skriver ud" (print) og så åbner den filen og skriver den ud, og lukker den igen.

Altså kan det lade sig gøre, men jeg vil have det så jeg bare dobbelklikker på genvejen og så gør den det samme.

Kan man det?
Avatar billede fwh Nybegynder
06. maj 2009 - 22:28 #1
Jeg tænker at det må kunne lade sig gøre at aktivere den kommando som sker når man højre klikker på filen og vælger "udskriv"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2009 - 09:24 #2
Der findes sikkert en rundll32 relateret dll fil, der kan tricket, men jeg kender ikke umiddelbart nogen kommando. Den ville jo i så fald enten skulle aktiver print menuen, eller kunne forud defineres med hvilken printer du vil printe til, antal o.s.v.

En anden måde kunne være at anbringe en genvej til printeren på dit skrivebord. Nu kan du så trække filen der skal printes over og slippe på printeren. Så vil den blive printet. Genvej til printeren laver du ved at højreklikke på den og vælge "opret genvej".
Avatar billede fwh Nybegynder
07. maj 2009 - 09:45 #3
Ja den metode kender jeg, men jeg har ikke skrivebordert tilgængeligt når jeg arbejder, og har bare en genvej til filen der skal udskrives liggende i bunden af skærmen som en hurtig knap på menu bjælken, og det ville jo vætre dejligt hvis jeg blot kunne klikke på den og så skriver den ud. Lige nu højre klikker jeg på den og vælger udprint.

Denne menu valg må jo kunne skrives direkte ind i stigen eller på en anden måde kunne aktiveres direkte.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2009 - 10:15 #4
Du kan prøve at læse på denne side: http://www.robvanderwoude.com/printfiles.php

Der er emnet behandlet lidt mere grundigt.
Avatar billede fwh Nybegynder
07. maj 2009 - 10:57 #5
Denne side har jeg været inde på og set, men fant ikke efter mine evner noget brugbart som kan sættes ind.