Avatar billede snixi Nybegynder
06. maj 2009 - 14:07 Der er 1 kommentar

Bærbar mister forbindelse til nettet

Hej eksperter.

Jeg har en IBM T41 2373-NG9, som har et netværksproblem. Netværksproblemet forekommer kun på universitetet hvor den er registreret med mac adresse på lokalitetens server. Det giver adgang til, andre pc'ere, printer, internet osv.

< symptomer:
- Når PCen lige er kommet på netværket kan jeg komme på internettet.
- Typisk efter kort tid hvor alt fungerer i skønneste orden, mister PCen forbindelsen til internettet (staller).
- IP-en er fastholdt og der er ingen meldinger om udfald e.g. begrænset adgang.
- Hvis jeg laver en ipconfig /release og derefter en ipconfig /renew fejler 'renew' og jeg får ingen ip.
- Hvis jeg tager stikket ud eller deaktivere netkortet, venter lidt og kobler PCen på igen får jeg en ip som var den startet op på ny.
- jeg har prøvet med forskellige kabler: ingen effekt.
- jeg har fået skiftet ip-adresse hos administratoren: ingen effekt.
- jeg har fjernet gamle netkortsdrivere og opdateret med de nyeste: ingen effekt.
- jeg har opdateret ThinkpadVantage Access Connection: ingen effekt.
- PC'en virker fint på mit hjemmenetværk (både RJ45 og trådløst)
- Har scannet for virus... ingen meldinger.
- Mine studiekammerater kan godt se min PC på netværket så længe der også er forbindelse til internettet, men ikke når jeg ikke er på netværket.

< Installerede programmer (overordnet):
- AVG antivirus
- ThinpadVantage Access Connection til styring af internet.
- Bruger firefox 3.0
- Windows firewall standard.
- Microsoft outlook til mail.

Det er selvfølgelig ekstra frustrerende fordi jeg burde gøre mit afgangsprojekt færdigt lige nu i stedet for at tude over en dum PC. Jeg vil meget gerne undgå at formatere for at spare tid.

Er der nogen der har det fjerneste begreb om hvad der skal til?

På forhånd tak.
Mvh René
Avatar billede snixi Nybegynder
07. maj 2009 - 16:38 #1
Glemte at sige at jeg kører xp prof.

I øvrigt er den også begyndt at fejle på mit hjemmenetværk når jeg bruger rj45. :(

Ubuntu live har samme problem.

Er mit netkort i stykker?