Avatar billede unwebber Nybegynder
05. maj 2009 - 11:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Se hvor mange brugere der er på serverne

Hej eksperter,

jeg har et lille netværk hvor brugerne logger ind og chatter.

Er det det muligt at se hvor mange sessioner der er i gang så man kan får et overblik over hvor mange der er logget ind i systemet?

Eller er der nogen der har en god metode til at se hvor mange brugere der er aktive i ens system.

På forhånd tak.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. maj 2009 - 12:18 #1
Jeg ville lave en tabel i en database med følgende struktur:

id (int(11)) | ip (varchar(15)) | sidstonline (date)

Hver gang han eller hun så skriver, eller henter meddelelser kan det samtidig implementeres sådan at databasen opdateres.

Eller hvis det er baseret på et brugersystem (man skal logge ind) kan det implementeres direkte i tabellen med brugere.

Når du så skal vide hvor mange der er online henter du bare det totale antal hvor du sætter limit til f.eks. et kvarter. Spørg hvis der er noget du ikke forstår.
Avatar billede unwebber Nybegynder
06. maj 2009 - 11:35 #2
Mange tak for svaret. Jeg vil implementere det i mit bruger system.

Svar og der er points.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
06. maj 2009 - 14:17 #3
Svar