Avatar billede dreamer Nybegynder
20. december 1999 - 08:24 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Det at skjule en gruppe på netværket.

Jeg har nu skujlt alle maskiner i en gruppe, nu ønsker jeg så at få selve gruppen skjult. Er dette muligt ? Og i så fald, hvordan gøres det
Avatar billede killer Nybegynder
20. december 1999 - 08:32 #1
Med gruppe mener du da et domæne eller en workgroup?
Avatar billede nej Nybegynder
20. december 1999 - 08:33 #2
Ja :-)
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. december 1999 - 09:57 #3
Ved at sætte Trust/Relationship op mellem PDC-ere i et netværk, kan du sikre at du kan se og arbejde med andre PDC-ere og de maskiner de kontrollerer, men at de andre ikke kan se dine maskiner.

Det kræver dog at du kan sætte trust-relationship både på dine egne servere og på de øvrige der skal deltage. De servere der ikke specifikt tillader dig at bruge deres resourcer kan du ikke se. Og det er det du skal gøre med dine egne servere. Sæt trust-relationship således at du kan bruge deres resourcer men at de ikke kan bruge dine. Dermed skjuler gruppen for alle andre end dem du tillader adgang.

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. december 1999 - 10:00 #4
Jeg glemte lige at sige at du skal holde dig til TCP/IP protokollen og fjerne evt. NETBEUI protokoller fra alle dine maskiner. NETBEUI er MS interne protokol der bruges af Browser-servicen og server/workstation servicen til at vise alle andre maskiner i netværket. Ved at fjerne denne kan du kun se de maskiner der findes i den gruppe af maskiner/domæner med samme TCP/IP subnet

sjensen
Avatar billede nej Nybegynder
20. december 1999 - 10:27 #5
sjensen: Hvis man nu ikke har kontrol over de andre computere og arbejdsgruppe?

Mvh Emil
Avatar billede dreamer Nybegynder
20. december 1999 - 11:01 #6
Som nej ganske rigtigt ganske rigtigt spurgte om er problemet at jeg ikke har kontrol over de andre arbejdsgrupper. Er der ikke en mulighed for at det kan lade sig gøre at skujle gruppen.

Til Killer: Domæne
Avatar billede nej Nybegynder
20. december 1999 - 11:02 #7
Som nej ganske rigtigt spurgte om er problemet at jeg ikke har kontrol over de andre arbejdsgrupper. Er der ikke en mulighed for at det kan lade sig gøre at skujle gruppen.

Til Killer: Domæne
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. december 1999 - 11:28 #8
Det er jeg bange for at du ikke kan. Du kan prøve det med NetBeui protokollen fra hver maskine og se om ikke det løser problemet med at se maskinerne, men hvis en af de øvrige kender maskinens navn kan han/hun stadig kontakte den og evt. bruge et delt drev.

Du kan selvfølgelig sætte dine maskiner op til en helt anden TCP/IP gruppe, og specielt en anden subnetmask, men det skal du gøre på hver af de maskiner du kontrolleret. Det vil sikre at andre ikke kan bruge dine shares selvom de kender maskinernes navne.

sjensen
Avatar billede jinxed Nybegynder
20. december 1999 - 12:23 #9
Prøv at kalde workgroupen for $workgroupnavn (altså $ foran navnet)

det skjuler delte mapper

Jeg aner ikke om det virker til workgroups(jeg tror det ikke), men det er da et forslag.

Jinxed ; )
Avatar billede dreamer Nybegynder
20. december 1999 - 13:23 #10
Jeg tester det lige senere, når jeg kommer hjem ellers lader jeg lige spørgsmålet stå en uges tid , hvorefter jeg så lukker det :)
Avatar billede duff Nybegynder
21. december 1999 - 16:19 #11
jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået dit problem.. men hvis du tilføjer det her i din registreringsdatabase skulle den skjule maskinen i browserne:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Tilføj nu værdien Hidden som et REG_DWORD - og sæt denne til 1.
Reboot pc'eren. Vær lige opmærksom på at det kan tage op til ½ time før Serveren forsvinder fra Browserne.