Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kom til at slette databaser :S

Hej.

Her i går installere jeg et phpBB forum,
senere ville jeg gerne have det væk så ville gå ind og slette de databaser der var opret, men jeg kom til at slette nogle under PhpMyAdmin.

Jeg har ikke backup, og det siger One.com at de heller ikke har?

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede aners Nybegynder
04. maj 2009 - 20:08 #1
Hvis ingen har backup, og du måtte bruge din vildeste fantasi, hvad kunne du da forestille dig man kunne gøre?...

Her er hvad:
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:11 #2
Hmm ved jeg altså ikke :S
Avatar billede webweaver Praktikant
04. maj 2009 - 20:17 #3
Desværre, hvis du har slettet dine databaser, og De ikke skulle være slettet, så er det bare sur urt. Man tager altid selv backup, og det har du lært fra nu af :) - Spørg endelig hvis du ikke er klar over hvordan.

Surftown, B-One og så videre plejer ikke altid at være så flinke med at udlevere backups. Det er kun hvis De selv har haft nedbrud eller man har en rigtig god grund. Ellers gør De det simpelthen bare ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:18 #4
Vil det så sige at min hejmmeside ikke kommer til at køre mere?
Avatar billede Demenza Nybegynder
04. maj 2009 - 20:18 #5
Hvis du sletter er det væk, medmindrer One.com laver en slags reboot af deres filer. (De der er standard.) Hver anden dag eller lignene. Har set nogen udbyder der har gjordt det i hvert fald. For at ungå sådane tab.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:21 #6
Ja okay.

Men vil det så betyde at min hjemmeside ALDRIG kan køre optimalt?
Avatar billede Demenza Nybegynder
04. maj 2009 - 20:26 #7
Det ved jeg så ikke, da jeg personligt benytter Gigahost.dk.
Da jeg synes de levere en bedre løsning for mig end for eksempel One.com.

Men jo det skulle den da gerne. Hvis det går galt, så kan du jo prøve at sparke til dem, og bede dem om at reinstallere din phpMyadmin. Men først lige tage en backup af det du ved du vil have og virker. ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:31 #8
Har lige spurgt dem om de ville reinstallere PhpMyAdmin.
Det sagde han de ikke kunne.

Kan jeg ikke slev installere det?
Avatar billede webweaver Praktikant
04. maj 2009 - 20:37 #9
Nej. Du kan ikke gøre noget. Hvis du har slettet dine data, er de bare tabt. Dit site kan sagtens komme op og køre igen. Men du skal oprette databaserne/tabellerne i dem igen manuelt, og de vil naurligvis være tomme. Så det er som at starte sitet fra nyt af igen. Super ærgerligt. Beklager du.

Som sagt er det helt op til host om De yder support på backups, og det gør De som regel ikke på sådan nogle småting, medmindre man har en "erhvervs-konto" eller sådan noget, som så koster ekstra.
Avatar billede webweaver Praktikant
04. maj 2009 - 20:39 #10
Udover det, er det ikke PhpMyAdmin som skal reinstalleres.
Det ligger der stadig. Det er bare et hjælpeprogram til at styre dine databaser i MySQL. Det kan du ikke fjerne. Du kan kun fjerne din egen database, og det har intet med PhpMyAdmin at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:40 #11
One skriver ellers på deres side med hvad de tilbyder til de forskellige servers og der står bla. at det tager dagligt backup.

Så burde det ikke være de skulle bruge det?
Avatar billede webweaver Praktikant
04. maj 2009 - 21:35 #12
De alle tager dagligt backup. Men det er hvis der sker serverudfald etc, så de kan levere folks data tilbage. Ikke ved personlige fejl. Så kunne De ikke lave andet :)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 20:24 #13
Inegn der ville have de points.
hmm så nupper jeg dem bare?
Avatar billede folmani Nybegynder
02. juni 2009 - 12:47 #14
Mht. reetablering af filer, som kunden selv kommer til at slette, så tilbydes dette hos Surftown!
Denne denne 'forsikring' tilbydes nemlig i Surftown Erhverv: http://surftown.dk/webhotel-erhverv
Avatar billede webweaver Praktikant
02. juni 2009 - 16:35 #15
Lige præcis, som nævnt længere oppe :)