Avatar billede Lavbo Nybegynder
04. maj 2009 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer og netværk AARRGGHHH!!!!!

Halløjsa alle sammen.

Så har jeg et lille problem.

Jeg har 4 computere i hjemmet. 2 stationære og 1 bærbar med XP og en bærbar med Vista.
En epson printer som er sat til den ene stationær computer og bruges som netværksprinter til de 2 stationære og den bærbar med XP.

Her er så problemmet:

Jeg kan sagtens udskrive en testside på printeren fra Vista computeren men når jeg går ind i Office 2003 kan jeg ikke udskrive. Hvad er problemmet?
Avatar billede aners Nybegynder
04. maj 2009 - 19:21 #1
Du skal installere printeren på hver klientmaskine der skal kunne benytte den, hvorfra skulle os'et ellers vide hvilken printer der skal skrives til?
Avatar billede Lavbo Nybegynder
04. maj 2009 - 19:31 #2
Dette er gjort.
Avatar billede Lavbo Nybegynder
04. maj 2009 - 19:32 #3
Som sagt kan jeg sagtens udskrive en testside fra alle computerne, men fra vista computeren kan jeg KUN udskrive testsiden, ikke noget fra Office 2003
Avatar billede Lavbo Nybegynder
04. maj 2009 - 21:24 #4
Jeg er nået så langt at jeg hat fundet ud af at jeg godt kan udskrive, også i office 2003, men ikke før jeg har været i gennem denne fejlmeddelse flere gange:

"The printer has nor yet responded, but the Microsoft Office-program may be able to procced whitout printer information. Do you want to continue to wait for the printer?"

Printeren er sat som default.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Lavbo Nybegynder
12. maj 2009 - 16:27 #5
Så fandt jeg ud af det!!!!

Jeg har lavet en lille guide.

Jeg har ledt og ledt efter en guide som kunne fortælle mig hvordan man installere en printer på en vista trådløs computer som er koblet til en xp stationær computer. Mit netværk køre allerede med 3 xp-computere og det fungere fint, også udprintningen, men jeg "kom til" at købe en bærbar med vista.

Sådan her gør du:

1: Allerførst skal vista-computeren sættes i samme arbejdsgruppe som xp-computerne. Xp kommer med arbejdsgruppen MsHome mens vista kommer med WORKGROUP. Dette ændres sådan:

Start > Kontrolpanel > System og vedligeholdelse > System > Skift indstillinger (-i højre side, cirka midt på)

- et nyt vindue åbner. Her trykker du på skift, og ændre navnet til MsHome. Nu er vista sat i samme arbejdsgruppe som xp-computeren.

2: På printerproducentens hjemmeside downloader du en driver til din printer.
HUSK at det skal være en driver til vista, -og helst den nyeste, da det er den du skal installere den på.

3: Brug et program som f.eks. IZArc til at pakke driveren ud. HUSK igen at det skal være til vista da det er den du skal installere den på. Pak filerne ud til et sted som du kan huske og kan finde uden problemer.

4: Installer nu printeren i vista:

Start > kontrolpanel > hardware og lyd > printere > tilføj en printer

5: Der dukker nu et valg op: Lokal printer eller netværksprinter. Vælg: Lokalprinter.

6: Så skal du vælge en printer port. Vælg: Opret ny port.

7: Du skal nu give porten et navn. Her bliver det lidt svært... Her er hvad du skal skrive:

\\navnet på din stationære computer\navnet på printeren som er koblet til den stationære computer.

Eks: Min stationære xp-computer hedder Nr. 1

Min printer som er tilkoblet xp-computeren hedder Printer på nr. 1

\\Nr. 1\Printer på nr. 1\

husk de skrå streger!!!! og det skal skrives præcis sådan!!!

8: Du skal nu til at vælge hvilken printer der skal installeres Da du har downloadet drivere pakket den ud, vælger du: Har diskette/cd.

9: Du skal nu finde den mappe som du pakkede dine driver filer ud i. Du bliver bedt om en *.inf fil. Det er ikke noget problem da vista selv finder de filer som er *.inf filer, da det er det den gerne vil have.

10: Billedet skifter nu til at du skal give printeren en navn. Her vælger du selv hvad din printer skal hedde i vista. F.eks.: Printer på bærbarcomputer eller hvad du nu har lyst til.

11: Vista beder om lov til at installere printerdriveren. Tryk fortsæt.

12: Du kan nu prøve at udskrive en testside.

Nu skulle printeren gerne udskrive en testside. Du kan for at være sikker på at det virker prøve at udskrive et dokument fra et andet program.

Dette virker på min computer. Har du problemer kan jeg desværre ikke hjælpe, men må beder dig spørge efter hjælp et andet sted.