Avatar billede DennisChristina Nybegynder
04. maj 2009 - 07:56 Der er 7 kommentarer

Bærbar "stopper" pludselig.

Hej.
Min bærbar får tit et flip, f.eks når jeg skriver herinde(eller andre steder) så stopper den med alt og står fast, jeg kan så skrive videre uden den viser det, løfter jeg så bærbaren 2mm eller mere så virker den, og det jeg skrev skriver den så bagefter. Man skal løfte den foran(ved musen)

Håber i forstår hvad jeg mener?
Avatar billede DennisChristina Nybegynder
04. maj 2009 - 09:40 #1
Kan det evt være harddisken? Den gør det forresten først efter den har kørt en halv til en hel time. Og nogengange ikke?
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. maj 2009 - 12:33 #2
Er det kun hvis du løfter den _foran_ den virker igen?

For umiddelbart kunne det lyde som om den bliver for varm, men så er det jo ligemeget hvordan du løfter den, bare den får luft. Medmindre selvfølgelig der ikke er ordentlig udluftning bagtil, eksempelvis på grund af snavs.

Du kan prøve at undersøge hvor varm computeren bliver og om den begynder at drille hvis den bliver meget varm. Prøv at hente og installere SpeedFan herfra: http://www.almico.com/speedfan438.exe

Tjek om der er et mønster og skriv tilbage.

:)
Avatar billede DennisChristina Nybegynder
05. maj 2009 - 11:40 #3
Nej jeg kan også løfte den i siden eller i bag, bare den bliver løftet de små 2mm. Jeg tjekker lige hvor varm den bliver når jeg kommer hjem. Hvis den bliver for varm hvad kan man så gøre?
Avatar billede mchlbk Praktikant
05. maj 2009 - 14:33 #4
I første omgang kan du åbne den og fjerne støv og snavs. Sørg for at lufthullerne ikke er blokeret + at blæser er helt ren, så fungerer den bedst.

Det kan også hjælpe at bruge strømstyringen mere aktivt - der bør være en profil der hedder noget i retning af Strømbesparelse. Hvis du bruger den får du både lidt længere tid på batteriet og formentlig lidt mindre problemer med varme.

Når den er tændt må lufthullerne ikke være blokeret - hvilket eksempelvis kan gøre det lidt svært at sidde med den på skødet, men sådan er vilkårene desværre.

Men prøv at tjekke om det overhovedet er temperaturen den er gal med og meld tilbage...

:)
Avatar billede DennisChristina Nybegynder
05. maj 2009 - 18:09 #5
Hvor kan jeg se hvor varm den er i det pram?
Avatar billede DennisChristina Nybegynder
05. maj 2009 - 18:14 #6
Når je mini. den står den på 45 ?
Avatar billede Computergeek Nybegynder
05. maj 2009 - 19:23 #7
Den skal altid stå på et bord ellers kan den ikke få luft, gennem indsugningen.... ogg derved bliver den for var og CPUén virker ikke helt som den skal.... d.v.s at den ikke lave det antal beregninger pr. minut som den skal...