Avatar billede francko00 Nybegynder
03. maj 2009 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar halvdød, gode råd søges.

Hej jeg har en laptop HP Pavillion dv2000 (model: 2226ea).

Den har gennem ihvertfald 2 år været mig trofast og meget stabil, men så begyndte den at sige sjove lyde inden den startede.
Jeg formoder at det er en fejlkode.

Koden er som følger. - . . (hvor streg er et langt bip og en prik er et kort.)

Den kunne dog stadig starte, men det gik hurtigt over.

Lige nu blot 3 dage før skriftelig eksamen i dansk så er den stået helt helt.

Når jeg tænder den siger den bare - ..  . og står med sort skærm, ingen bios ting eller noget som helst.

Jeg tænkte på om nogen af jer eksperter har en god idé til hvordan jeg får den tilbage til det gode liv igen?

Her får i lige specifikationerne hvis det skulle have noget at sige.

Intel Centrino Duo @1.7 GHZ
2 GB RAM
Geforce Go 7200 gfx.
DVD/RW

Jeg kørte med Windows 7 beta build 7077 da den døde.

Mvh.
Frank
Avatar billede Jensen DK Novice
04. maj 2009 - 06:38 #1
Windows 7 RC kan downloades i dag, prøv at hent den.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. maj 2009 - 07:12 #2
Hvis du har noget som du ikke vil miste kan du hente denne boot CD. og komme ind og hente dine data ud.
http://www.givemesolution.org/my-software-collection/36-my-software-collection/48-hirens-bootcd.html
Avatar billede osdata Nybegynder
04. maj 2009 - 08:16 #3
Efter som der bare er sort skærm og bip lyde er en boot cd nok ikke så meget bevendt.

Du kan starte med at kontrollere at RAM modulet sidder ordentlig fast i sin sokkel. Tag det evt. ud og sæt det i igen.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede francko00 Nybegynder
04. maj 2009 - 11:42 #4
Hej, mange tak for svarene.
Ja det er rigtigt at hverken RC1 eller boot-cder kan redde den.

Jeg slog BIOS fejlkoden op efter lidt søgning på nettet og det viser sig at det er en fejlkode for Nvidias gfx chip.

Jeg fandt ud af at rigtig mange mennesker verden over har det samme problem og at det er blevet lidt af en skandale for HP og Nvidia.

Jeg fandt blandt andet denne side www.hplies.com hvor folk som døjer med det samme problem har dannet en slags forening.

Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre, jeg så en video på youtube der påstår at hvis man bruger en varmeblæser og varmer boardet ekstremt meget op så skulle problemet være løst, men det virker helt hen i vejret synes jeg.

jeg vil prøve at pille den fra hinanden idag, så har jeg ihvertfald lidt reservedele liggende, og måske kan jeg få set på om nogen af de loddede punkter på gfx-chippen skulle være problemet.

Jeg hader sgu når mine computere går i stykker, det er normalt mig der laver dem for vennerne, hvem skal jeg så ringe til når det ikke virker? hehe.

Jeg skriver evt. tilbage når/hvis jeg finder en løsning, det kan jo være at andre sidder med samme problem.

Mvh.
Frank
Avatar billede francko00 Nybegynder
09. november 2009 - 05:11 #5
Det er noget gammelt noget det her. lukker spørgsmål.