Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 11:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Knyt kommentar til feriebilleder, men hvordan?

Hej
Hvordan knytter jeg kommentar til mine feriebilleder?
Avatar billede perhol Seniormester
03. maj 2009 - 11:10 #1
Det kan du gøre ganske let med Picasa3
Avatar billede fusion-it Nybegynder
03. maj 2009 - 11:10 #2
LOL

Hvor sødt :) mere info tak :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 11:19 #3
Nu kender jeg ikke lige til Picasa3, men hvordan knytter jeg kommentar til Picasa3 (installerer lige programmet)?
Avatar billede justrace Novice
03. maj 2009 - 11:31 #4
Det ku' måske hjælpe med lidt info omkring hvad det er du vil. Skal det være lydklip, talebobler, eller hvad det nu kunne være.
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 11:47 #5
På billedfiler kan man under egenskabe -> detaljer -> beskrivelse bl.a. skrive kommentarer til en billeder. Hvordan får jeg vist disse oplysninger sammen med billederne? Kan man ikke hente kommentaren fra billedet og få den vist sammen med billedet?

P.S. Jeg vil ikke ligge tekst på mine billeder som er tilføjet billedet permanet(da man ikke vil kunne slette eller rette teksten senere).
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 11:52 #6
Et er allermest til at knytte en kommentar til billedet, hvor det blev taget, så man ikke glemmer dette
03. maj 2009 - 11:55 #7
Avatar billede justrace Novice
03. maj 2009 - 11:59 #8
De oplysninger du lægger ind under egenskaber burde du kunne få vist alt efter hvilken billedfremviser du bruger.
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 12:12 #9
"De oplysninger du lægger ind under egenskaber burde du kunne få vist alt efter hvilken billedfremviser du bruger." Det er lige præcis det som jeg ikke kan få til at virke.

Jeg kan godt ligge selve kommentarerne ind på billederne, men jeg kan ikke få den vist i de programmer jeg bruger (Windows eget billedefremviser og Windows Media Center)
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 12:15 #10
karise_larry >> Hvordan får jeg irfanview til at vise mine kommentarer?
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. maj 2009 - 13:15 #11
I stifinder kan jeg jo bare tilføje kolonnen kommentarer, så vises mine kommentarer på billederne.

Hvordan får jeg vist EXIF-info i Windows programmer som kan vise billeder?
Avatar billede compac Seniormester
04. maj 2009 - 10:03 #12
For at vise EXIF-oplysninger, skal du have et progrm, der kan klare det.
Der findes mange: f.eks

Exifreader

http://www.takenet.or.jp/~ryuuji/minisoft/exifread/english/

Der er også programmer, der kan rette eller oprette EXIF-data:

Exifer

http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/
Avatar billede justrace Novice
04. maj 2009 - 10:11 #13
Eller læse Ekspertens storesøsters nyhedssider: http://www.pcworld.dk/blogs/GPS-bloggen/1723?a=category&i=234
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. maj 2009 - 11:16 #14
Jeg kigger lige på de sidste links, om det er noget jeg kan bruge.

Allerbedst ville være, hvis Windows Media Player understøttede visning af EXIF info, da jeg streamer mine billeder fra Computeren til min PS3.

Kan man streamer ens billeder via en anden media server, hvor EXIF info vises?
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. maj 2009 - 14:38 #15
Er der nogen som kan svare på mit sidste indlæg?
Avatar billede nph12 Nybegynder
07. maj 2009 - 10:56 #16
Jeg skriver EXIF info ind på mine billeder. Jeg prøver, om jeg kan finde en media server som kan streame EXIF info. Ellers bruger jeg irfanview til Diasshow.

Hvis der er nogen som vil have point, så må I lige oprete et svar.
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. maj 2009 - 15:45 #17
Lukker
Avatar billede justrace Novice
13. maj 2009 - 16:22 #18