Avatar billede Zome Nybegynder
03. maj 2009 - 09:43 Der er 4 kommentarer

vista 64 bit?

Hej alle sammen, jeg har tidligere spurgt om en gaming pc og fik et svar som jeg kunne bruge. Men jeg står nu med valget...

64 bit vista + 8 GB ram

eller

32 bit vista med 4 GB ram...

Jeg vil gerne have en masse ram for at undgå at min pc bliver langsom. Er 4 GB nok til mig eller skal jeg have 8?
Og hvis jeg vælger 64 bit... Hvad vil det så betyde for mig?

P.S jeg kommer til at bruge programmerne: Logic pro, fl studio, wow, css, cs 1.6.
Avatar billede webweaver Praktikant
03. maj 2009 - 10:47 #1
Jeg stod i en lignende situation.
4 GB ram er self. en del, men alligevel så er det ikke så meget igen nu om dage.
Der kommer jo større og større krav.

Jeg valgte Vista 64 bit. Det er fremtiden. Udover det, så kan 32 bit kun arbejde med op til 4GB ram, og jeg har 12. Jeg har ikke fortrudt. Jovist, har stødt på programmer som ikke længere kan køres. Men ikke i så høj grad som frygtet. Selvom nogle programmer ikke er lavet til Vista 64 bit, kan de godt køre på det alligevel. Mange vil nok sige at man skal vente med 64 bit. Der går lige et par år endnu før det er optimalt formentlig. Men jeg kan kun sige at det fungerer fint for mig :) Og det kører super hurtigt med så meget ram og tilhørende hardware i den tunge ende :)
Avatar billede Zome Nybegynder
03. maj 2009 - 11:29 #2
#1 Mange tak for svaret.
Kan 64 køre 1.6? eller kan det kun klare css?
Avatar billede swiatecki Novice
03. maj 2009 - 13:41 #3
Jeg har ingen problemer med hhv. 1.6 og css på min vista 64-bit
Avatar billede Zome Nybegynder
03. maj 2009 - 17:22 #4
Fantastisk, det tror jeg det bliver.

Mange tak folkens