Avatar billede ofirpeter Nybegynder
02. maj 2009 - 00:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Programmering af WIKI i PHP / MySQL

Står for at skal have programmeret en WIKI til et fritidsprojekt. Det er selvfølgelig en betalt opgave, men midlerne er ikke store. Derfor håber jeg at finde en fritidsprogrammør, en der har en stor del af koden i forvejen, en der kan bruge wiki'en selv bagefter eller lign. som kan give mig en rigtig god pris.

Jeg er meget inspireret af Aminos Wiki på http://www.amino.dk/wikis/ som jeg synes er simpel og fungerer godt.

Den opgave jeg gerne vil have en pris på er altså at programmere noget lignende i PHP og MySQL. Nedenstående er vedlagt en hurtig kravspecifikation. Spørgsmål er selvfølgelig velkomne.

Kravspecifikation

Alt skal skrives i rimelig PHP kode. DIV og labels foretrækkes, dvs. ingen brug af tabeller.

Det skal desuden tilpasses ind i et eksisterende design, dette burde dog være lige til.

Desuden bemærkes det at der ikke skal laves noget brugersystem, da dette allerede findes.

Det er ikke noget problem at funktionerne er hentet udefra og sammensat fra OpenSourse projekter. Der kan dog ikke gås på kompromis med brugervenligheden. Da det er vigtigt at wiki'en er simpelt at gå til.

forside.php

Forsiden skal bestå af en list af alle artikler opdelt efter kategorier.

Desuden skal der være en tag-cloud, et tryk på et tag fører blot til en søgning af det valgte tag.

seach.php

Det er her muligt at søge i wikien. Resultaterne skal fremkomme på nogenlunde samme måde som amino.

Under hver artikel er der følgende muligheder:

ret.php

Det skal her være muligt at rette i / eller oprette en artikel.

- titel(forudbestemte)

- kategori

- tags

- artikkel tekst

- TinyMCE editor med mulighed for billedeupload. Mulighed for at formatere på en tilsvarende måde som Aminos editor.

  Hvis man er logget ind som bruger tilføjes brugernavnet eller tilføjes ip-adressen.

- ud over ovenstående skal der tilføjes et datostempel til databasen.

- Det skal være muligt at se sine rettelser som en "test" før man gemmer siden endeligt.

kommentar.php

- Mulighed for at smide en kommentar.

- Igen tilknyttes brugerid eller ip adresse samt tidspunkt.

historik.php

- Mulighed for at se alle tidligere version af artiklen, hvornår ændringer er lavet og hvem der har skrevet denne.

  Desuden skal der være mulighed for at sammenligne 2 versioner.

admin.php

- mulighed for at banne IP adresser

- mulighed for at administrere kategorierne.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2009 - 00:58 #1
Ikke interesseret.

Men jeg vil tro at det var hensigtsmæssigt at finde en open source Wiki og tilpasse til dine behov.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
02. maj 2009 - 01:54 #2
Det er absolut en mulighed. Har bare ikke haft held med det selv, derfor kommer opgaven nu på bordet.
Avatar billede acore Ekspert
02. maj 2009 - 08:20 #3
Har du kigget på http://opensourcecms.com/

Ellers lyder det som en lav timeløn eller et sprængt budget
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
19. maj 2009 - 22:42 #4
Hej ofirpeter

Jeg kunne godt være interesseret i opgaven her hvis du ikke har fået den løst i nu.

Men vil meget gerne snakke med dig omkring budget ind og så lige se hvad i har nu.

Du kan jo skriv til mig hvis du har interesse i dette.

Mvh
Thomas Andersson
info(:at:)cheap-web.dk
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
27. maj 2009 - 20:02 #5
Hej.

Er opgaven udført eller har du stadig brug for hjælp?

Mvh. Rasmus
Avatar billede gnowak Nybegynder
08. juni 2009 - 13:43 #6
wdsupport.dk kan også hjælpe.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
13. januar 2011 - 13:46 #7
Lukker
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
13. januar 2011 - 13:46 #8
Lukker