Avatar billede Juulo666 Nybegynder
01. maj 2009 - 09:59 Der er 2 kommentarer

Sata og IDE brænder problemer i vista.

Hej.

Jeg har to mindre problemer med mine to brændere.

det startede med at den SATA brænder (TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device) forsvandt fra "denne computer" af så jeg skulle slukke computeren trække sata stikket ud af brænderen og så sætte det i igen og starte op igen for at den var kommet tilbage. Den kunne sagtens åbne og lukke skuffen men der kom intet frem vis jeg kom en skive i.

Så prøvede jeg at sætte en IDE brænder til (ASUS DRW-1612BL ATA Decive) men når jeg sætter en skive i (lige meget hvilken) så går der op til 5 minutter før jeg kan komme ind på skiven hvis den da overhovedet vil åbne skiven.

Håber der er hjælp at hente til begge problemer.

plus når jeg brænder en skive lige meget fra hvilken brænder fejler den næsten hver gang og brokker sig over fejl i nogle sektore...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2009 - 16:55 #1
det hedder skjulte konflikter.
det forunderlige er at det ikke gør noget man har et adrev som ide.

det du skal gøre er at skrotte din ide brænder og bruge 2 sata brændere og det må¨godt være samme mærke.

jeg er ret sikker.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2009 - 19:36 #2
glemte lige at du nok bagefter skal geninstallere dit styresytem.