Avatar billede sjanten22 Nybegynder
01. maj 2009 - 09:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. spil server.

Jeg sidder og roder lidt med min netforbindelse bla. ved hjælp af win optimizer. Er der nogen derude der ved hvordan forbindelsen er til spilserver. Det er svært at spørge så vil prøve at forklare det: Som jeg tror det er. Når feks. spiller BF2 over nettet. Så når jeg skyder en så uploader jeg info/pakker til serveren som så sender det videre til min modtander om at jeg har skudt ham og han enten dør eller mister health. Sender modstander så info/pakker til serveren og fra serveren videre til mig om han han har modtaget skade eller er død? hvordan fungere det helt præcist? I bf2 kan man pga packet loss faktisk bare stå og skyde løs på en modstander uden nogen form for hitregistering. Der er så nogle snedige spillere der har gennemskudet en måde at når de skal modtage en info/pakke om at de er ramt og burde være død/såret så modtager de intet og lever videre uden skade.. Dvs de fremprovokere en packetloss af en slags.. noge kloge hoveder der kan dreje den?

Ret kompliceret spørgsmål som jeg har svært ved at definere, Men håber der er nogen der kan se hvor jeg vil hen..
Avatar billede darrich Novice
04. maj 2009 - 11:20 #1
Jeg kan prøve at ridse det kort op:

- server software holder styr på:
walkmesh (hvor man kan gå i et område)
kollisions (kollision mellem forskellige objekter såsom spiller og vægge, kugler og spillere etc.
afvikling af aktions og kørsel af de scripts som understøtter aktions.
leverer information til de enkelte klienter om hvor øvrige spillere er og deres aktions, således det kan grafisk vises på klienten.

- klient software holder styr på:
grafisk præsentation for konkret spiller
levere information til serveren omkring spillerens placering i modulet og aktions, herunder affyring af kugler.

- Internet forbindelse
Eksempel 10 Mbit/1 Mbit (download/upload)
Som spiller er det mest download man har brug for, da det er meget lidt datainformation som leveres til serveren, og det ikke fylder ret meget.
Som server er det mest upload der er brug for, i forhold til at levere information til klienterne om, alt hvad der sker, så det kan afbilledes grafisk hos spilleren.

Selve kommunikationen foregår på bestemte porte, som skal være åbnet i mellemlæggende firewalls.
Hvilke afhænger fuldstændigt af, hvilket spil man snakker om.
Gode spil med sikkerheds brillerne på anvender kun få porte til kommunikation.

Når du snakker om spillere som snyder, så er det fordi de anvender forskellige hacks på klienten.
De kan så påvirke informationen som sendes til serveren.
Hvis der f.eks. er en klient verificering om kuglen og spilleren er på samme sted, og en hack holder øje med det og forhindrer det sker, så er man udødelig så at sige.
Det er ikke packetloss som er på tcpip niveau, hacks er en modifikation af klient softwaren.

Mulighederne for hacks er meget afhængige af, hvordan server/klient kommunikationen er programmeret, og varierer fra spil til spil.
Nogle spil firmaer gør meget for at dæmme op for snyd, andre ikke.
Avatar billede darrich Novice
04. maj 2009 - 11:23 #2
Der er typisk nogle primære filer som anvendes til den slags og er dem som hacks modificerer.
Man kan ved brug af scripts (hvis det er muligt i det konkrete spil modul) checke om bestemte filer har en konkret version, størrelse og dato stempling før man får lov at komme på.
Det er noget af den bedste sikring der kan laves imod snyd.
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
07. maj 2009 - 09:35 #3
der er mange konkrete eksempler på folk som har det med at "Duste"
I bf2 verdenen betyder det faktisk at du rammer modstanderens model men at han ikke tar skade og i stedet for skade står der en lille støvsky ud af ham. Og så den anden vej rammer han istantly. Altså vi sigter og korrigere for recoil begge to på samme måde, men han får istant hitregistration og jeg tar skade. Det er de samme personer som gør disse ting altså Duster og instant regger.
Jeg har set en af BF2s mest suspekte personer spille med ping 40 på i engelsk server, De sjove er at han har en af de højeste mulige forbindelser og UK og at serveren står nærmest i hans baghave. Nu er en og hans egen medspiller ligeledes begyndt at være på samme måde ingame og hans ping er hoppet fra 20 til 40 på UK server igen i han hans baghave. Jeg tror nu ikke de snyder men bare har fundet en måde at udnytte spillets fejl, altså noget der ligger i en gråzone.

Der går rygter om at man kan bruge TCP optimizer og netlimiter til at give en bedre hitreg og på en eller anden måde gøre at man Duster meget.. altså uden snyd..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
10. september 2010 - 21:19 #4
intet løst