Avatar billede McAsh Nybegynder
30. april 2009 - 20:07 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme på internet

Hej

Jeg har herhjemme et netværk, som husets tre beboere deler uden problemer. Vi kan alle logge på og fildele med hinanden.

Dog kan min kammerat aldrig komme på internettet her hos os. Han har en bærbar som kører vista (alle andre computere på netværket kører ligeledes vista). Han kan godt se vores netværk og logge på, men der står, at han kun er lokalt tilsluttet i delingscentret. Hertil skal dog også nævnes, at han heller ikke kan se de andre computere på netværket eller vores delte filer, hvilket jeg ikke forstår.
Via kabel er det heller ikke muligt at komme på internettet!
Nogle forslag til, hvad vi kan gøre??

Pft
Avatar billede McAsh Nybegynder
30. april 2009 - 20:10 #1
..I øvrigt skal det tilføjes, at når Windows automatisk prøver at diagnosticere problemet, står der at problemet muligvis kan skyldes en forket DNS-opsætning!
Avatar billede CCodam Nybegynder
01. maj 2009 - 01:40 #2
Kan du ikke få ham til at lave en IPConfig /All når han er forbundet til jeres netværk, og så poste resultatet her, så kan vi lige kigge lidt på opsætningen :)
Avatar billede McAsh Nybegynder
01. maj 2009 - 09:51 #3
yessør.. det gør jeg lige, når jeg kommer hjem :)
Avatar billede McAsh Nybegynder
02. maj 2009 - 14:06 #4
ipconfig /all fra min kammerats computer:

Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Asger>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Asger-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 802.11n Wireless LAN Card
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-22-43-15-68-94
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::7423:65db:eb7:ef0b%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 2. maj 2009 13:42:49
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 3. maj 2009 13:42:49
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : dbnet.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) F
amily PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-09-DF-81-18-C5
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.dbnet.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 12:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{1539C781-73A3-40D4-B72
F-C330315319DD}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. maj 2009 - 15:45 #5
#4 Man kan desværre ikke lige se hvad der skulle være galt ud for dette :/
Jeg regner med at hans maskine fint virker andre steder?

Prøv at udføre følgende kommandoer:
ping 192.168.1.1    (Tjekker forbindelsen til routeren)
ping 91.102.90.153    (Tjekker forbindelsen til internettet via IP)
ping eksperten.dk    (Tjekker forbindelsen til internettet via DNS)
nslookup    (Tjekker muligheden for at resolve DNS til IP)