Avatar billede kasperbjerregaard Nybegynder
30. april 2009 - 17:42 Der er 2 kommentarer

Mac elle Windows

Hej eksperter

Jeg skal have mig en ny computer men ved ikke om jeg skal vælge mac eller windows. Jeg laver kreativt arbejdte på min computer blandt andet design og kodning af hjemmesider. Arbejder meget i photoshop og dreamweaver. Hvad skal jeg vælge!!! MAC eller WINDOWS.
Avatar billede kasperbjerregaard Nybegynder
30. april 2009 - 17:45 #1
Hvis i har en mac, kunne det være fedt og høre hvorfor i har valgt det og hvad i syntes om det.
Avatar billede aruchri Nybegynder
08. maj 2009 - 22:27 #2
Hej,
jeg købte min første MAC i vinters da jeg havde prøvet MAC på det kursus jeg gik på. Det er en fornøjelse at arbejde på MAC, da jeg kan fokusere på at bruge maskinen og aldrig tage hensyn til mærkelige fejlmeddelelser som ikke er til at forstå.

Jeg arbejder selv i forskellige designprogrammer som Photoshop og Illustrator og koder i Dreamweaver og disse skal selvfølgelig købes til MAC da programmerne er designet til to forskellige platforme, Windows og MAC OS.

Men var jeg ikke grafiker, så ville jeg vælge MAC alligevel. De nye MAC book pro (bærbare) er fantastiske da touch pad'en fungerer som intet jeg har oplevet før. Ligesom på iPhone, kan man benytte sig af 'pinching', altså knibe 2 fingre sammen for at formindske tekststørrelsen i for eksempl browseren, Safari. Den har også en backlit funktion på tastaturet, der gør at, tastaturet får lys bagfra, når det bliver mørkt. På den måde kan man altid se sine taster.

'Spaces', arbejdsområder gør workflow meget fleksibelt. Spaces fungerer på den måde at man sætter MAC til at ha' f.eks. 4 spaces. Disse aktiveres v.h.a. en genvej, som f.eks. CMD + 1 (Commando tasten + 1) og så hopper man direkte over til det arbejdsområde. Har man flere programmer tændte kan man flytte dem over på hver sit space og på den måde hoppe fra space til space. Det hele fungerer stadig på samme computer selvfølgelig, men gennem et revolutionerende interface.

Jeg kan kun anbefale MAC da det giver mig øget frihed til atbejde og hygge mig.