Avatar billede dvale Nybegynder
07. juli 2001 - 19:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Svarformular

I FP2000 kan man lave en hel del formularer som virker udmærket med Server Ext. Jeg ku tænke mig nogen gode råd på, hvordan man opretter en \"svarformularer\". Som eksempel kan vi ta FP-gæstebogen. Bruger man gæstebogen, som den ligger pr. aut. i FP, så kommer der automatisk en svarformular. D.v.s. at man skal godkende det man har skrevet i gæstebogen. Mit spørgsmål går på om man kan lave en anden svarformular/godkendelseformular, som så blir aktiveret i stedet for den oprindelige.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 19:58 #1
http://server.com har en anden løsning.
Avatar billede netsrac Praktikant
07. juli 2001 - 21:50 #2
Avatar billede sworld Nybegynder
07. juli 2001 - 23:49 #3
Ja det kan man sagtens

Inde i selve formularen højreklikker du og klikker
på egenskaber for formularen
Klik derefter på Bekæftigelseside
Skriv herefter navnet på den side du vil have vist
istedet for den oprindelige standard...
Avatar billede sworld Nybegynder
07. juli 2001 - 23:51 #4
Ups en lille rettelse

Efter at have klikket på egenskaber for formularen
skal du lige klikke på advanceret først *GG*
Avatar billede dvale Nybegynder
08. juli 2001 - 21:26 #5
Jeg har først nu tjekket dit svar og kan desværre ikke se de valgmuligheder, som du refererer til. Når jeg har valgt \"Avanceret\" kan jeg ikke vælge \"Bekræftigelsesside\" ?
Når jeg har valgt \"Avanceret\" står der noget om \"Avancerede muligheder\", jeg kan bl.a. vælge \"Tilføj vindue\", så der kan jeg ikke se nogen løsning ?
Kan jeg få en kommentar eller svar på, hvordan jeg kan få løst problemet ?
Avatar billede sworld Nybegynder
08. juli 2001 - 21:55 #6
Ok vi prøver igen, jeg formulerede det nok forkert :)

Først højreklikker du på selve formularfeltet
hvor du vælger \"egenskaber for fomular\"

Herefter poper et vindue op hvor du nederst i venstre hjørne klikker på \"Indstillinger\"

herefter kommer et nyt vindue frem, hvor du
klikker på \"bekræftigelsesside\" oppe i topen.
Her knan du klikke på \"gennemse hvor at vælge
ønskede side eller du kan skrive siden den
skal på pege på eks.: tak.htm.
Bemærk at det er en god ide at oprette en takside
først:)

Ligeledes skal du have oprettet et formular først
men det går jeg ud fra du har, da det lyder sådan :)
Avatar billede dvale Nybegynder
10. juli 2001 - 19:16 #7
Tak til sworld
Nu er jeg nået så langt, at jeg kan se, at \"den automatiske bekræftigelsesiden\" hedder: Forum_cfrm.htm
Problemet er bare, at jeg ikke kan finde Forum_cfrm.htm, hverken på min PC eller på webbet (webhotellet), og derfor kommer jeg heller ikke videre ?
Er der ydeligere hjælp at hente ?
Jeg vil godt gi flere poeng for en løsning :-)
Avatar billede sworld Nybegynder
10. juli 2001 - 19:48 #8
Der er to ting du kan gøre.

1. oprette siden forum_cfrm.htm (evt. anden) hvor du derefter kan skrive navne bare på den nye i forrige svar..

2. brug guiden tak som du finder ved at i menuen \"filer\"
Derefter klikker du på \"ny side\" herefter finder
du i guiden den der hedder \"bekræftigelsesformular\"

Avatar billede sworld Nybegynder
10. juli 2001 - 19:51 #9
Siden du egentlig ikke kan finde den, kan godt være fordi du evt. ikke har sat flueben i feltet
opret bekræftigelses side under brug af guiden...
Avatar billede sworld Nybegynder
10. juli 2001 - 19:56 #10
P.S. personligt bruger jeg selv selve (i dit tilfælde) gæstebogen i sig selv som bekræftigelse, da din gæst så ikke skal bruge tid
på at klikke sig selv tilbage.

Her vil din gæst så komme direkte tilbage, og kan
se samtidig at hans besked er gemt perfekt.

Prøv evt. min egen gæstebog som du finder på mit web på adressen:
http://www.superworld.dk og find gæstebogen.

Jeg bruger samme tilfælde i mit diskussionsforum, men kan detsværre ikke lade dig komme derind
da den er med login/password :)
Avatar billede dvale Nybegynder
11. juli 2001 - 02:08 #11
Til sworld:

Ja din gæstebog er virkelig smart, men er det en FP2000 gæstebog ?
Når man har skrevet i min FP-gæstebog kommer der en formular, som jeg ikke troed jeg kunne lave om på. Kan man det ? Og hvordan gør man så ?
Det tror jeg ville løse mit problem, eller ?
Avatar billede fritjof Nybegynder
11. juli 2001 - 02:46 #12
Jeg blander mig lige i det her da jeg har lavet en del af slagsen :)

Det nemmeste (efter min mening) er først at lave ny side som du kan f.eks. kan kalde svar.htm

på den side skal du nu vælge hvilke felter du vil bekræfte at brugeren har skrevet i. Det er en god ide at skrive felternes navne ned i den rækkefølge som de skal vises i.

Nu skal du have felterne indsat på den nye side. Det gør du ved at vælge indsæt/komponent/bekræftigelsesfelt.  Skriv derefter feltets navn.  Gør sådan med alle felter som skal bekræftiges. Mellem felterne kan du skrive al den tekst du ønsker.  Du kan også ændre farver, formater osv. ved at markere det indsatte felt og ændre format på almindelig vis!

Til sidst vender du tilbage til siden med din formular, højremusklikker, vælger egenskaber for formular/indstillinger/bekræftigelsesside/gennemse og finder din nye side.

FP\'s forudinstillede ting er efter min mening kun til for at forvirre, det er altså nemmere at gøre tingene selv...

Håber du kunne bruge det :)
Avatar billede fritjof Nybegynder
11. juli 2001 - 02:55 #13
Jeg glemte lige at sige at navne på felterne du skal indsætte naturligvis er de felter som du har i din formular. Navnet du skal skrive i hvert bekræftigelsesfelt finder du ved højreklikke på det enkelte felt i formularen, vælge indstillinger for formularfelt, og navnet er det øverste. Som standart er navnet T1, T2 o.s.v. (så hudt jeg visker) men du kan kalde dem hvad du vil. HUSK bare at hvis du ændre navne på formularfelter, skal du også ændre dem på din bekræftigelsesside!
Avatar billede sworld Nybegynder
17. juli 2001 - 01:25 #14
Du kan sagtens lave den om som det passer.

I mit tilfælde har jeg brugt copy/paste funktionen
til at flytte selve formularen til en ny side Kaldet \"sign.htm\"
i selve formularen kan du sagtens oprette flere
felter efter behov...
F.eks ICQ eller MobilTlf.. osv.
Det er ingen grænser.

Og ja det er lavet i Frontpage 2000