Avatar billede bycreator Nybegynder
07. juli 2001 - 18:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

God Clock Køler

Hej Eksperten.dk Jeg skal snart til at clok min computer men jeg kan ikke finde en køler der sparker raø og ikke lamer Min computer er en 1200mhz nu og jeg vil godt have den op på 1500-1700mhz så det er noget af en køler jeg skal have.
Håber at i kan hjælpe mig.

På Forhånd Tak
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. juli 2001 - 18:56 #1
vandkøling, er det eneste rigtige oppe på de hastigheder
Avatar billede -wizard- Nybegynder
07. juli 2001 - 18:59 #2
hva mener du helt seriøst du vil clocke din computer fra 1200 til 1500 mhz?

Det kan den da slet ikke klare så er det ligemeget hvilken køler du sætter på
Avatar billede cooliceman Nybegynder
07. juli 2001 - 19:06 #3
Det kan måske lade sig gøre hvis du stiller kabinettet ned i en kummefryser med indbygget aircon.
så skulle du nok have 5 minutter før du skal have ny cpu, og bundkort
Avatar billede bycreator Nybegynder
07. juli 2001 - 19:15 #4
Bycreator: Hør nu har det kan sagtens la sig gøre
Avatar billede bycreator Nybegynder
07. juli 2001 - 19:16 #5
Bycreator: Jeg kender mange der har clokket fra en 1gh til 2gh
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. juli 2001 - 19:23 #6
fra 1 ghz ->> 2 ghz, det kan sq ikke lade sig gøre
Avatar billede bycreator Nybegynder
07. juli 2001 - 19:25 #7
Jo det kan det Jeg har selv set det
Avatar billede noller Nybegynder
07. juli 2001 - 19:33 #8
Er du sikker på at du har godkendt det rigtige svar.

Det virker bare besynderligt, set fra mig.

Jeg ville i øvrigt sige at det muligt det som du gerne vil.

Du skal have denne køler:
Thermalright-SK6.
Det er det tætteste du kommer på vandkøling med luft-køling ihvertfald. Den kommer snart og vil koste ca. 600kr. ren kobber køler. NICE!!
På deres hjemmeside er der en MASSE links til tests:
http://www.thermalright.com/sk6.htm
, data\'ene på deres side er ikke helt rigtige.
Den bliver leveret uden blæser/med 38cfm delta-blæser.

Du skal ikke have et peltier element, da du så også SKAL have vandkøling for at klare kølingen af peltier-elementet.

Med denne køler, vil det være ram\'n, cpu\'n eller mobo\'et der sætter grænsen.

Den er vild, men larmer nok anelse
Avatar billede noller Nybegynder
07. juli 2001 - 19:34 #9
til det sidste : ikke varme-problem, forstås !!!
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 20:32 #10
JO det kan du skal blot have fat i et system der rigtig kan spake R.. , nemlig http://www.asetek.com/ . Læs blot kommentarende rundt om på hjemmesiden, ;o)
Avatar billede -wizard- Nybegynder
07. juli 2001 - 20:35 #11
Alså - jeg har aldrig snakket om den blev for varm - man kan sikkert godt få en køler som kan holde den kold, men processsoren kan ikke klare en så stor overclockning som her er tale om - tro mig har slev prøvet engang - stod så lige pludselig med en processore som vær ødelagt :-(