Avatar billede inpacion Nybegynder
29. april 2009 - 17:41 Der er 5 kommentarer

Gendannelse af filer på ekstern

Hej Eksperter...

Jeg har en Ekstern harddisk på 1TB(Maxtor) som er lidt over halvt fyldt, nu siger den at jeg bliver nød til at formatere den, så nu har jeg 2 spørgsmål:

1: er der en måde hvorpå jeg kan ungå at formater den og derved stadig have mine filer?

2: Hvis ikke det er muligt at ungå formateringen, kan jeg så gendanne filerne bag efter?

Der er tale om mange typer af filer, bl.a. Div. Dokumenter(alle noter fra gymnasiet som ville være ret dejlige at have til examen om nogle uger) Film, billeder, programmer mm.

Håber i kan hjælpe der ville være super :)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2009 - 18:12 #1
Start med at gå i DISKHÅNDTERING og se hvad filsystemet viser noget tyder på  at du har mistet din filtabel, chancen for gendannelse er ganske gode ud fra det du nævner
Avatar billede inpacion Nybegynder
29. april 2009 - 18:49 #2
Kan ikke komme til at gøre det, min bærbar finder ikke(ordentligt) eksternen... kan ikke se den under denne computer. der kom bare en pop-up efter at den havde været tilsluttet i 10 min hvor der stod om jeg ville formatere, hvortil jeg sagde nej.
Så ved ikke om der er andre måder at gøre det du ville på eller om det er udelukket...
Avatar billede inpacion Nybegynder
29. april 2009 - 19:04 #3
Smed den lige over i en nyere computer, og der kan jeg finde den under Enhedshåndtering, og der står den virker korrekt... men den kan stadig ikke åbnes.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2009 - 19:43 #4
Som helgec skrev, du skal se under DISKHÅNDTERING, om der
f.eks står RAW eller andet end I ORDEN.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2009 - 23:31 #5
Respons fra spørger?