Avatar billede hudibras Nybegynder
07. juli 2001 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Toshiba CD-ROM Windows 2000

Selve drevet XM-3701B bliver ikke fundet af Windows 2000. Hvad gør man så?
Avatar billede powell Nybegynder
07. juli 2001 - 17:51 #1
Du skal finde driveren til dit drev og installere denne korekt. Den blev ikke fundet i af win2000 da win2000 ikke har lanceret nogen driver til dit produkt, du skal nok tvinge din computer til at køre med en win 98 driver...
Avatar billede hudibras Nybegynder
07. juli 2001 - 18:05 #2
Lyder meget rimelig, men hvor eller hvordan får man den til at æde en 98 driver?
Avatar billede snowball Novice
07. juli 2001 - 18:09 #3
Bli\'r nok svært og finde. I hvert fald ud fra hvad oshiba skriver på deres side:

Toshiba\'s CD-ROM and DVD-ROM drives do not require any unique device drivers for Windows \'95/\'98/2000/NT. After installing your drive and re-booting, your system should recognize your CD-ROM or DVD-ROM. Win \'95/\'98/2000/NT Operating Systems support all Toshiba ATAPI CD-ROM and DVD-ROM drives natively.

Er du sikker på kabler osv sidder som det skal, og bli\'r drevet fundet i BIOS\'en !?

Snowball
Avatar billede hudibras Nybegynder
07. juli 2001 - 19:21 #4
Ja det må du nok sige. Ja det blev fundet og aksepteret af NT4! ja den bliver fundet af adaptec 131 raid-controlleren!
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 22:55 #5
Prøv at installere Aspi driverne.
De kan hentes på ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi32.exe

Hvis den siger No Qualified Adaptec Products have been Detected on this System skal du først installere den her.
ftp://ftp.cuhk.edu.hk/.1/chinese/cpatch/system/aspichk/aspi4571009/aspiinst.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 11:22 #6
Har du installeret Service Pack 2, kunne jo være din driver var kommet med!
Avatar billede hudibras Nybegynder
20. juli 2001 - 00:05 #7
Det viste sig at Adaptec AA-131 ikke understøttes af Windows 2000 server endnu. Uanset hvad adaptec påstår i driversection.
Avatar billede hudibras Nybegynder
20. juli 2001 - 00:06 #8
Tak for svarene!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 00:10 #9
Det var dog ærgerligt, så hjalp det heller ikke sp2!

Takker for pointene ;o)